هوای اصفهان پنجشنبه بارانی می‌شود


هوای اصفهان پنجشنبه بارانی می‌شود

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: روز پنجشنبه با نفوذ سامانه بارشی، بارش در مناطق غربی استان آغاز شده و تا روز جمعه در بیشتر مناطق استان و از جمله شهر اصفهان ادامه دارد.

ابراهیم هنرمند در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: نقشه های هواشناسی بیانگر استقرار جوی نسبتا پایدار طی امروز بر روی استان است. بر این اساس در بیشتر مناطق استان آسمان قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد پیش بینی می شود.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان با بیان اینکه در کلانشهر اصفهان و مناطق صنعتی شرایط کاهش کیفیت هوا به دلیل افزایش غلظت آلاینده ها تا اوایل روز پنجشنبه فراهم است، گفت: از روز پنجشنبه با نفوذ سامانه بارشی، بارش در مناطق غربی استان آغاز شده و تا روز جمعه در بیشتر مناطق استان ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه شدت بارش ها در نیمه غربی و شمال استان به صورت برف و باران خواهد بود، افزود: وزش باد طی روزهای پنجشنبه و جمعه نسبتا شدید تا شدید و در مناطق مستعد احتمال کولاک برف پیش بینی می شود.

هنرمند از افزایش دو تا سه درجه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان خبر داد و گفت: امروز حداکثر دمای هوای شهر اصفهان به ۱۹ درجه سانتیگراد می رسد و کمینه فردا صبح ۴ درجه سانتیگراد پیش بینی می شود. طی این مدت گرم ترین نقطه استان چوپانان با ۲۴ درجه سانتیگراد و خنک ترین نقطه بوئین و میاندشت با منهای ۴ درجه سانتیگراد خواهد بود.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه در روز پنجشنبه این هفته انتظار بارش برای شهر اصفهان نیز داریم، اما قابل توجه نخواهد بود، خاطرنشان کرد: اما وزش باد، آلودگی هوا را برطرف می کند. همچنین از عصر جمعه هوا سرد می شود و صبح شنبه هفته آینده انتظار کاهش محسوس دمای هوای اصفهان را داریم.

استقرار سامانه ناپایدار جوی بر دشت کاشان

همچنین عباس ارغوانی، رئیس اداره هواشناسی کاشان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بر اساس تفسیر نقشه‌های هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که دمای حداکثر از ۲۱ درجه سانتیگراد در امروز چهارشنبه با هفت درجه کاهش به ۱۴ درجه سانتیگراد در روز جمعه رسیده و در روزهای شنبه و یکشنبه آینده سه درجه افزایش دما را شاهد باشیم.

وی افزود: پدیده غالب جوی در روزهای پایان هفته جاری به صورت ابری و نیمه‌ابری همراه با بارش پراکنده باران به خصوص در مناطق کوهستانی پیش‌بینی می‌شود که از روز شنبه آینده به صورت قسمتی ابری همراه با وزش باد با سرعت ۱۰ متر بر ثانیه خواهد بود.

رییس اداره هواشناسی کاشان، تصریح کرد: در باغ‌هایی که خزان آن کامل شده است باغداران نسبت به تغذیه باغ با کودهای شیمیایی و حیوانی به صورت چال کود اقدام کرده و با توجه به شرایط فصل پاییز نسبت به قطع آبیاری برنامه‌ریزی کنند.

ارغوانی تأکید کرد: با توجه به سرد شدن دما، غله کاران، نسبت به کشت غله اقدام کرده و پنبه‌کاران نیز قبل از بارش باران محصول خود را به موقع برداشت کنند. همچنین جهت کاهش جمعیت باکتری عامل بیماری آتشک، پس از برداشت محصول بِه و هر بارندگی نسبت به سم‌پاشی با ترکیبات مسی انجام شود.

رییس اداره هواشناسی کاشان گفت: به توصیه کارشناسان کشاورزی، سم‌پاشی درختان بعد از خزان برگ با ترکیبات مسی جهت کاهش خسارت بیماری شانکر درختان هسته‌دار ضروری است.

وی تصریح کرد: نیمه پاییز تا اوایل زمستان وضعیت وارونگی دمایی در مناطق پر جمعیت شهری قابل ملاحظه است و توصیه می‌شود که در ساعت‌های ابتدای روز که اوج انباشت آلودگی است، افراد حساس به آلودگی هوا، سالخوردگان، بیماران قلبی و تنفسی و خردسالان از منزل خارج نشوند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ضرب المثل های ایرانی از نگاه هوش مصنوعی + عکس