کتاب «کلیات همیشه بهار» در شهرستان زرندیه رونمایی شد


کتاب «کلیات همیشه بهار» در شهرستان زرندیه رونمایی شد

ساوه - ایرنا - کتاب «کلیات همیشه بهار» گلچینی از اشعار آیینی شاعر اهل زاویه است که سال‌ها پس از درگذشت این شاعر به همت فرزندش جمع‌آوری و چاپ شد.

«نذیر صفایی تنها» روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا در خصوص این کتاب گفت: اشعار کتاب کلیات همیشه بهار متعلق به پدرم مرحوم «حاج محمدحسن صفایی تنها» بوده که در سال ۱۳۵۲ فوت کرد و بنده مجموعه آثار و دست‌نوشته‌های پدر را منتشر کردم.

وی بیان کرد: از سال ۸۱ دسته‌بندی موضوعات آغاز شده و امسال اثر کلیات همیشه بهار در ۱۰۵ صفحه و در تیراژ ۱۰۰ جلد به چاپ رسید.

نویسنده کتاب کلیات همیشه بهار تصریح کرد: این کتاب در قالب ۱۱ فصل شامل مدح و مرثیه اهل بیت(ع) به زبان فارسی و ترکی، مناجات، حکایت‌ها و سرگذشت‌ها، نامه‌های ادبی و غزلیات به رشته تحریر درآمده است.

صفایی تنها عنوان کرد: چند نمونه از آثار خطی مرحوم حاج محمدحسن صفایی تنها و همچنین اشعار سیاسی و تاریخی مربوط به زمان پهلوی نیز در کتاب کلیات همیشه بهار گنجانده شده است.

به گفته او، مرحوم محمدحسن صفایی تنها در کارهایی همچون نانوایی، مس‌گری و کارگر ساختمانی مشغول بود اما طبع هنری و شاعرانه داشت و در عرصه موسیقی سنتی، تعزیه خوانی، خوشنویسی، قرائت قرآن از جایگاه ویژه‌ای در شهر زاویه برخوردار بود.

صفایی تنها ادامه داد: چند مورد از شجره نامه اقوام زاویه را نیز تهیه کردیم که شهروندان در کتابخانه این شهر می‌توانند این اثر تاریخی را ملاحظه کنند.

نویسنده کتاب کلیات همیشه بهار همچنین چند کتاب از جمله تفسیر روزانه قرآن کریم و کتاب حق‌الناس را به رشته تحریر درآورده اما برای چاپ آنها به حمایت اداره ارشاد و مسئولان مربوط نیاز دارد.

کتاب «کلیات همیشه بهار» در شهرستان زرندیه رونمایی شد



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بیش از 90 بسته معیشتی توسط بانوان مرکزی بین نیازمندان توزیع شد