جابجایی لایه‌های زیرین زمین موجب تغییر رنگ آب شهر تازه‌آباد شده است


جابجایی لایه‌های زیرین زمین موجب تغییر رنگ آب شهر تازه‌آباد شده است

کرمانشاه - ایرنا- مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب شرکت آبفا استان کرمانشاه گفت: تغییر کیفیت آب شرب شهر تازه‌آباد در روزهای گذشته به واسطه تغییرات در لایه‌های زیرین زمین و در مسیر حرکت آب اتفاق افتاده است.

«مهدبی بیگوند» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: بر اساس بررسی‌های کیفی اولیه صورت گرفته در شهر تازه آباد و آزمایشات تکمیلی انجام شده، میزان آهن و منگنز موجود در چشمه تامین کننده آب شرب شهر تازه آباد تحت تاثیر عواملی و به واسطه وقوع زلزله های متعدد در سطح شهرستان و یا انفجارهای صورت گرفته جهت حفر تونل سیاه طاهر با تغییراتی همراه بوده است.

وی تصریح کرد: این تغییرات موجب افزایش آهن و منگنز موجود در آب شده، که ترکیب این مواد معدنی با مواد گندزدا باعث تغییر رنگ آب شرب شهر شده است.

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب شرکت آبفا استان کرمانشاه ادامه داد: در طول سال‌های گذشته هیچ گاه شاهد افزایش آهن و منگنز چشمه تامین آب شرب شهر تازه آباد نبوده ایم.

بیگوند با بیان اینکه وضعیت آب شرب شهر تازه آباد توسط شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه به صورت مستمر بررسی می شود، اظهار داشت: طی بازدیدهای مستمر از مخزن و تاسیسات شرکت در شهر تازه آباد، کارشناسان واحد پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب استان به نمونه برداری از تنها منبع تامین آب شرب شهر(چشمه میرهومر)، مخزن ذخیره و چندین نقطه از شبکه توزیع آب جهت آزمایشات کمیلی اقدام کرده اند.

وی اضافه کرد: با توجه به این مساله که چشمه میرهومر تنها منبع تامین آب شرب شهر تازه آباد است و از آنجایی که انجام کارهای اجرایی جهت حذف آهن و منگنز چشمه مستلزم زمان و کارهای اجرایی تخصصی می باشد شرکت آب و فاضلاب استان پس از مشخص شدن منبع تغییر رنگ آب شرب شهر اقدامات ضربتی جهت حذف این عامل را در دستور کار خود قرار داده است و امیدواریم با انجام این اقدامات بتوان میزان آهن و منگنز آب شرب را تا حدودی کاهش داد.

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب شرکت آبفا استان کرمانشاه ضمن عذر خواهی از مردم شهر تازه آباد گفت: پرسنل شرکت آب و فاضلاب با تمام توان و بی وقفه در تلاش هستند که مشکل بوجود آمده را مرتفع نمایند.

هم اکنون آب شرب شهر تازه آباد و چند روستای شهرستان از چشمه میرهومر در ۱۵ کیلومتری شهر تازه آباد تامین می شود. این شهر بیش از ۶ هزار مشترک آب دارد.

شهرستان ثلاث باباجانی حدود ۳۶ هزار نفر جمعیت دارد و دارای سه بخش مرکزی، ازگله و زمکان با ۲۰۹ روستا است که ۱۶۷ روستای آن دارای سکنه است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اشکان دژاگه به لیگ جرارد پیکه پیوست/ کاپیتان ایران در جمع پادشاهان فوتبال