96طرح محرومیت‌زدایی هفته بسیج در مازندران افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود


96طرح محرومیت‌زدایی هفته بسیج در مازندران افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود

ساری- ایرنا- فرمانده سپاه کربلا مازندران گفت که همزمان با هفته بسیج ،96 طرح عمرانی محرومیت‌زدایی با 280 میلیارد ریال اعتبار افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود.

سردار سیاوش مسلمی شامگاه سه شنبه با تشریح برنامه های هفته بسیج در جمع خبرنگاران افزود : ۷۶طرح در حوزه ساماندهی رودخانه ها، پل سازی ،احداث جاده بین مزارع و واحد های مسکونی محرومان در این هفته افتتاح و عملیات اجرایی ۲۰ طرح نیز آغاز می شود.

وی با بیان این که سپاه کربلا مازندران از ابتدای سال جاری ۲ هزارو ۴۰۰ طرح محرومیت زدایی را با هفت هزارو ۶۰۰ میلیارد ریال در بخش های مختلف در دست اجرا دارد ، ادامه داد: بیشترین طرح ها مربوط به ساخت یکهزارو ۴۰۰ واحد مسکونی محرومان است که یکهزارو ۱۵۰ واحد متعلق به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد استان است.

فرمانده سپاه کربلا مازندران همچنین با ذکر این نکته که سپاه استان ساخت ۲۵۰ واحد مسکونی محرومان را در چاربهار متقبل شده و در دست اقدام دارد ، بیان داشت: ۹۰۰ طرح محرومیت زدایی با ۲هزارو ۴۰۰میلیارد ریال در بخش های جاده بین مزارع ، راه روستایی ،کتابخانه ، ورزشگاه ، زیارتگاه ،خانه عالم و حسینه ها نیز از سوی سپاه در حال اجرا است .

وی ۱۰۰طرح در دست اجرای سپاه کربلا مازندران را مربوط به حوزه بحران با اعتبار ۲هزارو ۴۰۰میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت: ساماندهی رودخانه های حساس استان ، برف روبی مناطق محروم و سخت گذر ، ترمیم و بازسازی واحد های مسکونی محرومان از جمله طرح های این بخش است.

سردار مسلمی آموزش و توانمند سازی با برگزاری دوره های مهارتی را از دیگر برنامه های در دست اقدام سپاه مازندران برشمرد و گفت : در حال حاضر ۲۲۰ صندوق قرض الحسنه بسیج با ۱۳۰میلیارد ریال سرمایه با هدف ایجاد اشتغال در استان فعال است .

فرمانده سپاه کربلا مازندران همچنین از پرداخت تسهیلات اشتغالزایی ارزان قیمت به متقاضیان واجد شرایط خبر داد و افزود : برای سال جاری ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات در این بخش برای استان در نظر گرفته شده است که تا کنون شمار زیادی از بسیجیان متقاضی برای دریافت وام اشتغال به بانک های طرف قرارداد معرفی شدند.

وی کاشت ۲ میلیون اصله نهال در قالب زراعت چوب را از برنامه های امسال سپاه در قالب همکاری با منابع طبیعی در ۲ منطقه ساری و نوشهر در مازندران عنوان کرد و گفت: پارسال یک میلیون نهال توسط سپاه کاشته شده بود.

مسلمی از فعالیت قرارگاه پیشرفت و عمران در سه دهستان هزار جریب بهشهر ، دو دانگه و چهار دانگه ساری و دو هزار تنکابن در قالب طرح خودکفایی زنجیره شیر و گوشت خبر داد و گفت : در حال حاضر در قالب این طرح ۶ هزار راس دام در این مناطق واکسیناسیون شدند و اصلاح نژاد دام نیز در حال انجام است ، همچنین ذخیره سازی آب با ساخت استخر ، هدایت کانال آب و ساخت مخزن آب شرب نیز انجام شده است.

برگزاری حدود ۱۰ هزار برنامه

فرمانده سپاه مازندران با بیان این که در هفته بسیج ۹هزارو ۴۴ برنامه در قالب ۶۱ عنوان در حوزه های مختلف علمی ، فرهنگی ،ورزشی و اقتصادی در استان اجرا می شود ، گفت : دیدار با یکهزارو ۲۰خانواده شهدای مازندران ،برگزاری ۶۰۵یادواره شهدا ، دیدار با ۹۰۱ خانواده جانباز ، برگزاری ۲هزارو ۱۲۴دوره مسابقات ورزشی در سطح پایگاه مقاومت ، ۷۸نمایشگاه هفته بسیج ، ۸۴۶نشست بصیرتی به صورت وبیناری و حضوری ، و ۶۷ اردوی جهادی در موضوعات پزشکی و عمرانی و فرهنگی و راه اندازی ۲۸ پویش بسیج از برنامه های هفته بسیج مازندران است.

وی از برگزاری همایش ۲۷هزار نفری گردان های بسیج در مازندران خبر داد و افزود که تهیه ،تولید و پخش ۷۲۰ دقیقه تولیدات تلویزیونی در قالب ۴۲ برنامه تحت عنوان مسیر انقلاب ،روایت بسیج ، مکت سلیمانی و ۱۲۰ ثانیه با بسیج از دیگر برنامه های هفته بسیج استان است.

مسلمی به کمک های مومنانه امسال استان مازندران اشاره کرد و گفت: ۱۳۴میلیارد تومان کمک های مومنانه از ابتدای امسال تا کنون با مشارکت خیرین استان عملیاتی شد که هفت میلیارد تومان آن برای طرح های پیشگیری از کرونا به ویژه تولید و تهیه کالاهای پزشکی بوده است .

وی تهیه و توزیع ۶۷۸ سری جهیزیه به ارزش ۲۰ میلیارد تومان را از دیگر موارد کمک های مومنانه امسال در مازندران عنوان کرد و بیان داشت: بسیج در همه عرصه حضور پیدا می کند و تهدیدات را به فرصت تبدیل کرده است و مصادیق این حضور در حوزه های اجتماعی ، فرهنگی ، اقتصادی و حوادث طبیعی و غیرطبیعی به فور وجود دارد .

۲۹ آبان تا پنجم آذرماه در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران، هفته بسیج نامگذاری شده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای زنی که دختر 2 ساله‌ اش را با قرص کشت