کمبود آب در چهارمحال و بختیاری محسوس است


کمبود آب در چهارمحال و بختیاری محسوس است

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، گفت: کمبود آب بسیار چشمگیر و محسوس است و در برخی روستاهای چهارمحال و بختیاری با تانکر آبرسانی برای آب شرب انجام می‌شود و در بسیاری مناطق نیز قطعی آب بالا بوده و تنها در ساعات مشخص آب موجود است.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام ۲۲ آبان‌ماه در دیدار با وزیر نیرو، اظهار کرد: پست و مقام روزی به پایان می‌رسد، اما اگر یک امضا که خارج از عدالت انجام شده باشد و حقی در اثر برخی ملاحظات از بین برود، نتیجه‌ای جز عذاب آخرت ندارد، اما خوشبختانه دولت کنونی بر مدار ایمان در حرکت است و تلاش دارد با عدالت امور کشور اداره شود و تبعیض‌های موجود کاهش پیدا کرده و یا به صورت کامل رفع شود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری افزود: همچنین دولت فعلی در تلاش است که اسلام نمایان شود و این موضوع برای افرادی که درحال خدمت‌رسانی در چنین موقعیتی هستند، توفیق بالایی است، حضورهای میدانی مسئولان و بررسی کامل امور و مشکلات نیز نشان‌دهنده تلاش دولت برای برقراری عدالت و رساندن حق ملت به آن‌ها است.

وی بیان کرد: امروزه مردم انتظار بسیاری از مسئولان دارند، زیرا دولت فعلی حرکت به سوی اصلاحات اقتصادی را آغاز کرده است، اما متاسفانه کارشکنی و موانع بسیاری در این مسیر وجود دارد که برطرف شدن این موانع نیازمند صبوری از سوی مردم است، البته ملت ایران نسبت به آینده امیدوار هستند، اما باید از روزی ترسید که امید مردم خدشه‌دار شود، طی ۴۲ سال گذشته از زمان انقلاب آزمون و خطاهایی انجام شد که باید چراغ راه قرار بگیرند و تحولی که از سوی مقام معظم رهبری بیان شده است باید نمایان شود.

نکونام عنوان کرد: در چهارمحال و بختیاری در خصوص موضوع برق‌رسانی مشکلاتی وجود دارد و در برخی مناطق تنها در ساعاتی برق با دستگاه‌های مخصوص تامین می‌شود و در بیشتر ساعات از نعمت برق محروم هستند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: درخصوص مشکلات حوزه آب نیز مشکلات و مسائل بسیاری وجود دارد و بنده نیز شاهد هستم که مردم چهارمحال و بختیاری با نهایت متانت، صبوری و همراهی با نظام نگرانی‌های بسیاری دارند اگر در مواقعی نیز اجتماعاتی انجام می‌شود به دلیل حجم بالای این نگرانی و مشکلات موجود در حوزه آب است زیرا مردم شاهد برخی تبعیض‌ها در تصویب طرح‌هایی هستند.

وی تاکید کرد: برای مثال پروژه بن_بروجن پس از صرف هزینه و سرمایه بالا و با وجود اینکه وعده‌های بسیاری از سوی مسئولان برای این پروژه به مردم داده شد اما همچنان این پروژه قابل بهره‌داری نیست و این موضوعات موجب ناراحتی مردم است و باید از غیرقابل تحمل شدن وضعیت برای مردم جلوگیری کرد زیرا دردهای مردم درونی است و تا حد توان تحمل می‌کنند اما باید نگران روزی که توان تحمل آن‌ها از بین برود بود.

نکونام تصریح کرد: کمبود آب بسیار چشمگیر و محسوس است و در برخی روستاهای چهارمحال و بختیاری با تانکر آبرسانی برای آب شرب انجام می‌شود و در بسیاری مناطق نیز قطعی آب بالا است و تنها در ساعات مشخص آب در دسترس قرار می‌گیرد و حتی در برخی شهرهای استان نیز مردم با مشکل کم فشار بودن آب روبرو هستند، همچنین آب کشاورزی و صنعت نیز مشکلات بسیاری وجود دارد و یکی از دلایل مهم این موضوع که استان دارای نرخ عمده بیکاری بوده، مشکلات موجود در حوزه آب است.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری بیان کرد: موضوع و مسائل موجود در حوزه آب در استان‌های چهارمحال و بختیاری و اصفهان نباید به درون مردم کشیده شود زیرا مردم و کشاورزان استان اصفهان نیز متوجه هستند که مشکل از سرچشمه نیست بلکه مشکلات اساسی در مدیریت آب است و بنابراین آب باید در اصفهان مدیریت شود زیرا به اندازه مورد نیاز آب در رودخانه زاینده رود جریان دارد اما نیازمند مدیریت است البته لازم است در دراز مدت موضوع انتقال آب از سایر سرچشمه‌ها مانند آب دریا در دستور کار دولت قرار داشته باشد.

وی یادآور شد: موضوع تونل بهشت‌آباد موجب بروز یک فاجعه خواهد شد زیرا موجب جذب آب‌های زیرزمینی شده و درنتیجه موجب خشک شدن منطقه و به دنبال آن فجایع زیست محیطی می‌شود به همین دلیل امیدواریم وزیر نیرو از بروز چنین فاجعه‌ای جلوگیری کنند.

نکونام خاطرنشان کرد: خواسته و صحبت مردم چهارمحال و بختیاری مبتنی بر عقل و منطق است و مانع انتقال آب نیستند بلکه درخواست دارند از حقوق و ضرورت‌های آن‌ها دفاع شود و به میزان سهم خود امکان استفاده و بهره‌مندی از آب را داشته باشند و امیدواریم در تصمیم‌گیری‌ها صدای بلند و کوتاه، بزرگی و کوچکی استان و... مداخله نداشته باشد و واقعیات و ضرورت‌ها دیده شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم حمله تند ریما رامین فر به نقی قبل از ساخت پایتخت 7 ! / همای پایتخت از بازی انصرا...