چهار کتابخانه در خراسان جنوبی به بهره‌برداری می‌رسد


چهار کتابخانه در خراسان جنوبی به بهره‌برداری می‌رسد

بیرجند - ایرنا - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی گفت: چهار کتابخانه با اعتبار 24 میلیارد و 410 میلیون ریال به مناسبت هفته کتاب در این استان به بهره‌برداری می‌رسد.

محمود حاجی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی (۲۲ آبان تا یکم آذر ماه)، کتابخانه معصوم‌آباد خوسف، تیغاب قاینات، طرح‌های توسعه کتابخانه‌های استاد سعیدی و کریم‌پور بیرجند افتتاح می‌شود.

وی افزود: مکان کتابخانه روستای معصوم‌آباد خوسف اهدایی است و در زمینه تجهیز آن ۳۰۰ میلیون ریال هزینه شده، کتابخانه روستای تیغاب قاینات نیز با زیربنای ۱۶۰ متر مربع و اعتبار سه ملیارد و ۲۷۰ میلیون ریال احداث و تکمیل شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی گفت: همچنین نوسازی و بهسازی کتابخانه‌های استاد سعیدی و کریم‌پور بیرجند با اعتبار ۱۳ میلیارد ریال انجام شده است.

وی غباروبی گلزار شهدا و امامزادگان باقریه (ع) بیرجند، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، راه‌اندازی پایگاه جمع‌آوری کتاب‌های اهدایی مردم با شعار نذر کتاب، مراسم یادبود خیر کتابخانه‌ساز «تیمسار محتشم» در نهبندان و برگزاری مسابقات فرهنگی برای اقشار مختلف مردم را از دیگر برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی ذکر کرد.

حاجی گفت: در حال حاضر ۸۳ کتابخانه مربوط به نهاد کتابخانه‌های عمومی استان فعال است که ۸۲۶ هزار جلد کتاب در آنها وجود دارد و تعداد اعضای کتابخانه‌ها در حال حاضر ۱۹ هزار نفر است که این تعداد قبل از شیوع کرونا ۵۰ هزار عضو بود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جهش تولید در صنعت خودرو با مدیریت نوآوری