مدیران گلستان از ظرفیت شورای فرهنگ عمومی بیشتر استفاده کنند


مدیران گلستان از ظرفیت شورای فرهنگ عمومی بیشتر استفاده کنند

گرگان - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با اشاره به اجرای بیش از 80 درصد مصوبات شورای فرهنگ عمومی این استان در سال جاری از مدیران خواست که در سیاست‌گذاری‌های کلان و برنامه‌ریزی برای رفع چالش و معضلات فرهنگی گلستان از ظرفیت این شورا بیشتر استفاده کنند.

عادله کشمیری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تقویت تشکیلات و ساختار شورای فرهنگ عمومی استان ها با هدف اصلاح و ارتقای آن ضروری بوده و پیش شرط آن شناخت کامل ماهیت و کارکرد این نهاد است.

وی بیان کرد: پرهیز از موازی کاری، احساس مسوولیت اعضا در قبال مصوبات، قابل اندازه گیری کردن پروژه ها و رخدادهای فرهنگی و پیامدهای ناشی از این رخدادها در کنار تقویت نگاه فرهنگی مدیران می تواند موجب تقویت هر چه بیشتر جایگاه شورای فرهنگ عمومی در تصمیم گیری ها شود.

وی افزود: استفاده از ظرفیت تربیون های دولتی و عمومی مانند نماز جمعه و صدا و سیما برای تاکید بر اختصاص بودجه و اعتبار لازم در عملیاتی نمودن طرح ها و پروژه های علمی، فرهنگی و تحقیقاتی در اصلاح و ارتقای شورای فرهنگ عمومی موثر خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ادامه داد: مهمترین ابزار برای پویایی و پیشبرد اهداف شورای فرهنگ عمومی، شناخت کامل رسالت و ماموریت آن و عمل گرایی به جای شعارزدگی، پاسداری و حراست از فرهنگ به مثابه هویت جامعه، نیاز سنجی فرهنگی، ریشه یابی معضلات فرهنگی، پرهیز از اجبار و الزام در عرصه فرهنگ، توجه به نقشه مهندسی فرهنگی کشور، تحرک و پویایی در عرصه فرهنگ، رویارویی و تعامل با سایر فرهنگ ها و ارائه الگوهای رفتاری مناسب است.

وی خاطرنشان کرد: توجه به تکنولوژی، شناخت عوامل ناکارآمدی و موانع تحقق همکاری‌های بین دستگاهی و داشتن ادبیات مشترک، مشارکت و هماهنگی در میان دستگاه های فرهنگی و توجه به نهاد خانواده به عنوان مهم‌ترین کانون ساخت فرهنگ عمومی، سبک زندگی، هویت و شخصیت فردی و اجتماعی از دیگر وظایف و تکالیف شورای فرهنگ عمومی است.

وی افزود: آشنایی با شورای فرهنگ عمومی، سامان بخشیدن به جنبه های فرهنگی و همکاری و همراهی دستگاه های اجرایی در راستای محورها و موضوعات حول محور فرهنگ عمومی در کنار شناسایی موانع و عوامل ناکارآمدی شورا می تواند زمینه رفع موانع و رشد فرهنگی و به تبع آن توسعه گلستان را فراهم کند.

کشمیری گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۸ جلسه شورای فرهنگ عمومی استانی و شهرستانی در گلستان برگزار شد که ۸۰ درصد مجموع ۱۹۳ مصوبه این شورا اجرا گردید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان بیان کرد: اجرای نقشه مهندسی فرهنگی کشور، محیط زیست، مناسبت های ملی و مذهبی، ترویج فرهنگ قرآن و عترت، دین و فرهنگ، سرمایه اجتماعی، زنان و خانواده، بهداشت و سلامت، فضای مجازی، اخلاق عمومی، ایثار و شهادت، آسیب های اجتماعی از جمله موضوعات و مصوبات شورای فرهنگ عمومی امسال گلستان بود.

شورای فرهنگ عمومی درسال ۱۳۶۴ برای تعیین اهداف ، سیاستگذاری و هدایت فرهنگ عمومی کشور تشکیل شد و از سال ۱۳۶۵ به صورت رسمی آغاز به کار کرد.

۱۴ آبان‌ ماه روز شورای فرهنگ عمومی است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل