ایجاد کارگاه های کوچک در روستاها برای جلوگیری از مهاجرت ضروری است


ایجاد کارگاه های کوچک در روستاها برای جلوگیری از مهاجرت ضروری است

مشهد-ایرنا- معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری گفت: ایجاد کارگاه های کوچک در روستاها برای توسعه اشتغال و جلوگیری از مهاجرت ضروری است.

انسیه خزعلی پنجشنبه شب در بازدید از کارخانه نخ کش حریر در مشهد و دیدار با چند نفر از کارآفرینان زن افزود: هم‌ اینک بسیاری از پسران از روستاها برای کسب شغل به شهرها مهاجرت می کنند و آمار دختران مجرد در روستاها افزایش پیدا کرده‌ است.

وی اضافه کرد: افزایش دختران مجرد در روستاها آسیبی است که می‌توان از آن با ایجاد اشتغال و ایجاد فرصت‌های کسب و کار خرد در روستاها و جذب سرمایه‌های کوچک در این مناطق جلوگیری کرد.

معاون رییس جمهوری با تاکید بر خطر خالی شدن روستاها از جمعیت گفت: باید سرمایه‌های کوچک را جذب روستاها و از این طریق اشتغال لازم را برای روستاییان ایجاد کرد، لازم است کارگاه هایی که قابلیت توسعه در نقاط کوچک را دارند و به زیرساختهای گسترده ای نیازمند نیستند، از شهرها به روستاها منتقل شوند.

خزعلی افزود: دولت سیزدهم درصدد است فرآیند صدور مجوزهای کسب و کار به ویژه برای زنان را تسهیل کرده و تسهیلات بانکی را به جای افراد به کارآفرینان اختصاص دهد تا بتوان کار و کارآفرینی را در بین جامعه زنان به ویژه زنان سرپرست خانوار توسعه داد.

در این بازدید زنان موفق کارآفرین خراسان رضوی از توانمندیها و مشکلاتشان با معاون رییس جمهوری گفتند و سپس خزعلی از بخشهای مختلف کارخانه نخ کش حریر که توسط یکی از کارآفرینان زن مشهدی مدیریت می شود دیدن کرد.

شرکت نخ کش حریر مشهد، تولید کننده انواع نخای اسپاندکس ساده و رنگی، نخهای فانتزی، مولینه و چند جزئی به صورت اینترمینگل و تابیده است که در پارچه های خاص، نوار و قیطان، تریکو پودی، جوراب، بافندگی تار و پودی کاربرد دارد.

ایجاد کارگاه های کوچک در روستاها برای جلوگیری از مهاجرت ضروری است


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


برگرد (بخشی از ترانه)