دشمنی‌ و کارشکنی‌های آمریکا باید به نسل جوان کشور تبیین شود


دشمنی‌ و کارشکنی‌های آمریکا باید به نسل جوان کشور تبیین شود

شهرری - ایرنا - رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری، گفت: دشمنی و کارشکنی‌های استکبار جهانی به خصوص آمریکا و اسرائیل باید به صورت دقیق و با دلایل مشخص و روشن به نسل جوان کشور بیان و تبیین شود.

حجت الاسلام علی کنگرلو روز پنجشنبه در حاشیه تجمع مردم شهرستان ری به مناسبت یوم الله ۱۳ آبان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه نسل جوان کشور برای قبول یک موضوع دلایل کافی و عقلانی می خواهد، اظهار داشت: کارشکنی های آمریکا از دهه ۳۰ و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی باید توسط مسئولان به جوانان کشور بیان شود.

وی عنوان کرد: نسل جوان کشور باید بدانند که استکبار جهانی به ویژه آمریکا با حمایت های اطلاعاتی و تسلیحاتی از رژیم پهلوی سعی در جلوگیری از پیروزی انقلاب داشت و پس از آن نیز همواره در مسیر رشد و تعالی ملت بزرگ ایران سنگ اندازی کرده است.

کنگرلو با اشاره به اینکه آمریکا به همراه رژیم غاصب صهیونیستی کارگروه مشترک بر علیه ایران ایجاد کرده، بیان داشت: بسیاری از مشکلات اقتصادی ملت ایران هم اکنون به علت تحریم های ظالمانه استکبار جهانی با هدف ایجاد نارضایتی و جلوگیری از توسعه کشوربه وجود آمده است.

دشمنی‌ و کارشکنی‌های آمریکا باید به نسل جوان کشور تبیین شود

وی اضافه کرد: نسل جوان کشور باید ریشه بسیاری از مشکلات اقتصادی حال حاضر کشور را بدانند و همچنین باید انواع کارشکنی ها و توطئه های گذشته، برای نسل جوان کشور با دلایل و اهداف دشمنان تبیین شود.

کنگرلو در ادامه به اتفاقات روز ۱۳ آبان در تاریخ ایران اشاره کرد و گفت: در ۱۳ آبان ۱۳۴۳ عوامل محمدرضا شاه به دستور سران استکبار جهانی، امام خمینی(ره) را از ایران به ترکیه تبعید کردند و در ادامه نیز در سال ۱۳۵۷ دانش آموزان توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده شدند.

وی یادآور شد: یکی از مهمترین اتفاقات ۱۳ آبان در سال ۱۳۵۸ تسخیر سفارت آمریکا به عنوان لانه جاسوسی توسط دانشجوان خط امام بود که به مدارک مهمی دست یافتند.

کنگرلو تاکید کرد: با توجه به اتفاقاتی که ملت ایران در روز ۱۳ آبان های مختلف تجربه کرده اند به درستی این روز به عنوان مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شده و باید در این روز حتی در شرایط کرونایی با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی تجمع اعتراضی به سیاست های استکبار جهانی صورت گیرد.

به گزارش ایرنا، مراسم بزرگداشت یوم الله ۱۳ ابان همزمان با سراسر کشور امروز(پنجشنبه) با حضور اقشار مختلف مردم، مسئولان و دانش آموزان شهرستان ری در کنار گلزار شهدای گمنام فرهنگسرای ولاء شهرری برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


محبی در آستانه کسب یک جایزه جدید