فرماندار: پنج میلیارد ریال برای مطالعه سد «قوشقیه» ملکان اختصاص یافت


فرماندار: پنج میلیارد ریال برای مطالعه سد «قوشقیه» ملکان اختصاص یافت

مراغه - ایرنا- فرماندار ملکان گفت: مطالعه سد «قوشقیه» به عنوان یک مخزن آب شور طی سال‌های گذشته به خاطر احیای دریاچه ارومیه متوقف شده بود، اما بار دیگر در دستور کار قرار گرفته و پنج میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی برای آن اختصاص یافته است.

نقی محمدی روز چهارشنبه در همایش هم‌اندیشی با اعضای شورا و دهیاران بخش «لیلان» شهرستان ملکان به ضرورت تجهیز باغ‌های شهرستان به آبیاری قطره‌ای تاکید کرد و افزود: متاسفانه امسال به علت تنش آبی، بخشی از باغ‌های انگور شهرستان خشک شد و باغداران نیز به همین خاطر دست از محصول خود کشیدند.

به گزارش ایرنا عملیات اجرایی سد قوشقیه که با هدف تامین آب شرب روی رودخانه «لیلان‌ چای» در حال احداث بود، حدود هفت سال قبل و در راستای مصوبه‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه متوقف شد و اکنون مطالعه آن بر سر گرفته می‌شود.

گفته می‌شود بخش‌هایی از تاسیسات احداث شده این سد طی سال‌های گذشته، اکنون تخریب شده است و به بازسازی نیاز دارد.

افزایش ۲.۵ برابری اعتبارات استانی ملکان

فرماندار ملکان همچنین به افزایش ۲.۵ برابری اعتبارات استانی شهرستان در سال جاری اشاره کرد و ادامه داد: بودجه تخصیص یافته ملکان در سالجاری ۴۰ میلیارد تومان است که در مقایسه با بودجه سال گذشته ۲۴ میلیارد تومان افزایش دارد.

محمدی افزود: امسال ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار جهت آسفالت راه چهار روستای بخش لیلان اختصاص یافته است و راه این روستاها در فصل کاری سال آینده آسفالت خواهد شد.

وی همچنین آشنایی کامل شوراها با قانون به منظور جلوگیری از انجام کارهای غیرقانونی را خواستار شد و بر مشارکت دادن مردم در امورات و اجرای بخشی از طرح‌ها با خودیاری مردم تاکید کرد.

نصب بنر خوش‌آمدگویی از بودجه دولتی خلاف قانون است

فرماندار ملکان در ادامه نصب بنر خوش آمدگویی به مسئولان از با استفاده از بودجه دولتی را خلاف قانون دانست و اظهار داشت: وظیفه مسئولان سرکشی و خدمت صادقانه و بدون منت به مردم است و در این راه نیازی به نصب بنر و غیره نیست.

رئیس شورای شهرستان ملکان هم در این جلسه به همکاری خوب بین اعضای شورای شهرستان اشاره، و بر تداوم همدلی موجود در راستای خدمت به مردم تاکید کرد.

فرج اصغریان شوراها را رابط بین مردم و مسئولان دانست و ضمن تاکید بر حفظ اقتدار شوراها به منطور مطالبه خواسته‌ها و پیگیری مشکلات مردم، تشریح کرد: شوراها در چارچوب قانون حرکت کنند و تمام هزینه‌ها را به طور شفاف، قانونی و با مصوبه انجام دهند تا دچار مشکل نشوند.

شهرستان ملکان با ۱۱۰ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۵۵ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان‌شرقی واقع است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک تولد پسرم | 60 متن تبریک روز تولد پسرم جدید و احساسی