اجرای 100 درصدی طرح هادی در تویسرکان


اجرای 100 درصدی طرح هادی در تویسرکان

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه شاخص طرح هادی شهرستان تویسرکان در سالیان گذشته 50 درصد بوده است،مطرح کرد: در حال حاضر شاهد اجرای صد درصدی طرح هادی در شهرستان تویسرکان هستیم.

محمد رضا شاملو در آئین با بیان اینکه در سال های گذشته عملکرد شهرستان تویسرکان در حوزه مسکن روستایی نگران‌کننده بود،مطرح کرد :در سال‌های گذشته شاهد رشد و جهش قابل توجهی در حوزه مسکن روستایی شهرستان تویسرکان هستیم.

وی با بیان اینکه شاخص طرح هادی شهرستان تویسرکان در سالیان گذشته ۵۰درصد بوده است،مطرح کرد:در حال حاضر شاهد اجرای صد درصدی طرح هادی در شهرستان تویسرکان هستیم.

وی با بیان اینکه شاخص برخودارری طرح هادی در شهرستان تویسرکان ۷۵ درصد اعلام شده است،اذعان کرد:در حال حاضر برخی از شهرستان های تویسرکان فاز اول ،دوم و عملیات اجرایی روستاها انجام شده است.

معاون عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: امسال هشت‌هزار میلیارد تومان اعتبارات عمرانی و قیر برای بهسازی روستاهای کشور در نظر گرفته شده طرح هادی در ۲۱ هزار روستا در کشور اجرا شده است.

شاملو با بیان اینکه شاخص مقاوم سازی مسکن روستاهای کشور از ۷درصد به ۵۰ درصد رسیده است،یاد آور شد :در این راستا دادن تسهیلات بانکی کمکی شایان به مقاوم سازی روستاها کرده ۵۰ درصد رسیده است، یاد آور شد :در این راستا دادن تسهیلات بانکی کمکی شایان به مقاوم سازی روستاها کرده است.

وی با بیان این‌که در سال جاری طرح بهسازی در سه‌هزار و ۵۰۰ روستا در کشور اجرا می‌شود، افزود: در حال حاضر چهارهزار و ۷۰۰ پروژه بهسازی روستایی در کشور در دست اقدام قرار دارد که پراکنندگی و صعب‌الاعبور بودن این روستاها باعث ایجاد مشکلاتی برای اجرای این پروژه‌ها شده است.

عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان این‌که برای اجرای فاز دوم بهسازی روستاها محور مشارکت خودم مردم هستند، یادآوری کرد:لازم است که مردم روستا نسبت به زیبا سازی ،فضا سبز ونظافت روستای خود اهتمام ورزند.

جرای صددرصدی طرح هادی در شهرستان تویسرکان

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان با بیان اینکه از مجموع ۹۲۱ ر وستای بالای ۲۰خانوار استان همدان طرح هادی در ۷۷۶روستا اجرا شده است،عنوان کرد: در حال حاضر شاخص هادی در استان همدان به ۸۴درصد است.

حسن ظفری با بیان از اینکه در تمام ۹۵ روستا ی بالای ۲۰خانوار شهرستان تویسرکان طرح هادی اجرا شده است،عنوان کرد: تاکنون فاز اول بهسازی ونوسازی ۷۲روستای شهرستان تویسرکان انجام شده است.

وی شاخص بهسازی روستایی شهرستان تویسرکان را ۷۵درصد اعلام‌کرد،وافزود: در سال های اخیر شاهد جهش قابل ملاحضه ای در شاخص بهسازی روستایی شهرستان تویسرکان بودیم.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان از مجموعه‌ ۱۶۵ هزار واحد مسکن روستایی در استان همدان بالغ بر ۱۱۲ هزار واحد از تسهیلات بهسازی ونوسازی مسکن روستایی بهره‌مند شدند،عنوان کرد: در شهرستان تویسرکان از مجموع ۱۳هزار و ۷۰۰مسکن روستایی ۷هزار و ۱۰۰‌ متقاضی موفق اخذ تسهیلات عملیات بهسازی ونوسازی روستایی شدند.

ظفری با اشاره به عملکرد بسیار خوب استان همدان در بحث صدور سند مالیکت ،عنوان کرد: از مجموع ۱۸۵هزار واحد مسکونی که در سطح روستاهای استان شناسائی شده است بالغ بر ۱۵۲هزار جلد سند مالیکت صادر شده است .

وی شاخص سند مالیکت در استان همدان را ۹۲درصد اعلام کرد و گفت: ۹۲درصد اعلام کرد و گفت: ۸درصدی که سند مالیکت آنها صادر نشده است مربوط به اماکن متروکه،رها شده و وقف شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون در شهرستان تویسرکان ۱۴هزار و سیصد سند مالکیت روستایی صادر شده است، اظهار کرد: تاکنون ۵۲واحد شروع به عملیات مقاوم سازی و۵۰واحد پایان کار دریافت کرده‌اند و درصد مقاوم‌سازی این روستا ۴۶درصد اعلام شده است.

وی بیان اینکه شهرستان تویسرکان پیشتاز در صدور سند مالکیت است،اذعان کرد: عملکرد خوب این شهرستان در بحث سند مالکیت سبب شده که رتبه بالاتری از استان داشته باشد.

لزوم توجه به تخصیص بودجه شهرستان تویسرکان

نماینده مردم تویسرکان با بیان اینکه اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نماد کارهای ارزشمند انقلاب اسلامی است،عنوان کرد: توجه به تمام روستاها ومحروم ترین مردم هدف انقلاب است که خوشبختانه محقق شده است.

محمد مفتح با بیان اجرای طرح هادی یا اعتبار بالغ بر ۹۶۰میلیون تومان ازمحل اعتبارات ملی و استانی در روستای مالیچه رقم خورد ،اظهار کرد: متاسفانه در حوزه های طرح هادی ،نوسازی ،مقاوم سازی از میانگین استان عقب هستیم.

وی با تاکید بر اینکه لازم است توجه ویژه ای تخصیص بودجه در شهرستان تویسرکان شود،عنوان کرد:در نظر داریم که در شاخص های محتلف روستایی پیشتاز باشیم.

شایان ذکر است به طور همزمان فاز اول بهسازی روستاهای مالیچه ،سید الشهاب ولامیان به بهره برداری رسید.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان