شهردار جدید نیشابور معرفی شد


شهردار جدید نیشابور معرفی شد

مشهد- ایرنا- مراسم معرفی هجدهمین شهردار نیشابور پس از انقلاب روز پنجشنبه با حضور جمعی از مسوولان استانی در فرهنگسرای سیمرغ این شهر برگزار شد.

معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه نیشابور در این مراسم با قدردانی از خدمات کارکنان و کارگران مجموعه شهرداری نیشابور گفت: این شهر با سه هزار و ۵۰۰ هکتار وسعت و ۴۰ هزار هکتار حریم بالغ بر ۱۴ هزار هکتار حریم‌ میراث فرهنگی دارد و تنها با اعتبارات شهری و استانی نمی‌شود آن را اداره کرد.

علیرضا قامتی افزود: باید از ظرفیت بخش خصوصی و خیران استفاده کرد بطوریکه طی یک سال گذشته هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان طرح توسط بخش خصوصی در نیشابور به بهره‌برداری رسیده است.
وی ادامه داد: فاکتورهای رسیدن به یک شهر هوشمند و خلاق تدوین یک سند توسعه کاربردی و عملیاتی است و از سال ۱۳۸۶ با وجود توسعه شهر نیشابور این‌ شهر هنوز فاقد طرح تفصیلی است و طرح فعلی جوابگوی وضعیت‌ موجود نیست و در این بخش غفلت شده است.
فرماندار نیشابور گفت: پیشران‌های توسعه شهری و شهرستان‌ مشخص شده و اعتماد و همدلی شکل گرفته و بستر فراهم‌ شده است‌ و در این راستا بدنه کارشناسی باید شکل بگیرد و طی یک سال گذشته سند توسعه شهرستان تدوین‌ شده ولی به‌روزرسانی آن به کندی انجام‌ می‌گردد.
وی افزود: توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بالقوه نیشابور در بخش های مختلف بی‌نظیر و فراوان است و باید با مدیریت هوشمند و سازگار به فعل درآید اما سطح انتظارات از مدیران گاهی به اندازه میزان اعتبارات نیست.
قامتی ادامه داد: شهرداری نیشابور از ۲۳۰ هزار نفر عوارض دریافت می‌کند ولی باید به بیش از ۳۰۰ هزار نفر خدمات بدهد و شورای اسلامی شهر نیز باید در راستای چابک‌سازی شهرداری گام بردارد.

رییس شورای شهر نیشابور نیز با قدردانی از علی نجفی شهردار قبلی نیشابور و ناصر صدیق سرپرست قبلی شهرداری این شهر گفت: از نخستین روزهای آغاز به کار شورا تلاش کردیم شهرداری با نگاه توسعه محورانه انتخاب کنیم.

سیدمحمد حسینی افزود: در مرحله نخست از بین ۳۰ نفر داوطلب برای تصدی شهرداری نیشابور ۱۷ نفر انتخاب شدند و از این تعداد پنج نفر در مرحله نهایی برگزیده شدند که پس از جلسات متعدد ۲ نفر انتخاب شدند و طی یک رای‌گیری علنی سیدحسن میرفانی به عنوان شهردار نیشابور انتخاب شد.

وی ادامه داد: امیدواریم با همدلی و اتحاد بتوانیم به وعده‌هایمان در زمان انتخابات از جمله نگاه ویژه به مناطق محروم، شهر هوشمند و مبارزه با فساد جامه عمل بپوشانیم.
مرکز شهرستان ۴۰۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

در این مراسم از خدمات علی نجفی شهردار سابق نیشابور قدردانی و سیدحسن میرفانی به عنوان شهردار جدید این شهر معرفی شد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اردوغان: کار‌های ناتمام خود را در سوریه به پایان خواهیم رساند