ضریب نفوذ گازرسانی روستایی در لرستان 92.5 درصد است


ضریب نفوذ گازرسانی روستایی در لرستان 92.5 درصد است

مدیرعامل شرکت گاز لرستان گفت: ضریب نفوذ گازرسانی روستایی در استان 92.5 درصد است.

کرم گودرزی در مراسم گازرسانی به ۲۶ روستای شهرستان چگنی، اظهار کرد: با گازرسانی به ۲۶ روستای شهرستان چگنی در مجموع ۱۵۰۰ خانوار با جمعیتی بالغ‌بر ۵۵۰۰ نفر از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.

وی تصریح کرد: شهرستان چگنی به همراه شهرستان‌های خرم‌آباد و پلدختر بیشترین آسیب و خسارت در زیرساخت‌های گازرسانی را از سیل سال ۹۸ دیدند که شرکت گاز استان ضمن انجام بازسازی در بیش از ۵۰۰ نقطه آسیب‌دیده و انجام اقدامات در جهت مقاوم‌سازی و تاب‌آوری شبکه در نقاط مشابه که ممکن است در آینده دچار مشکل شوند، از پایداری خدمات گاز در شبکه تغذیه و توزیع گاز اطمینان کامل دارد.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان با بیان اینکه هم‌اکنون ضریب نفوذ گازرسانی روستایی در استان ۹۲.۵ درصد است که نسبت به میانگین کشوری ۸ درصد بیشتر است، افزود: از مجموع ۲۳۴۰ روستای واجد شرایط گازرسانی استان، تاکنون گازرسانی به ۱۹۳۱ روستا انجام شده و در حال حاضر به‌طور متوسط هر ۴۳ ساعت یک روستای استان به شبکه سراسری گاز وصل می‌شود.

گودرزی خاطرنشان کرد: سهم گاز طبیعی از سبد انرژی استان در حال حاضر به بیش از ۷۰ درصد افزایش یافته که علت عمده آن بهره‌مندی ۳۰۰۰ واحد تولیدی صنعتی از نعمت گاز بوده و این نوید را می‌دهد که استان ما به سمت استفاده صنعتی از گاز طبیعی و توسعه زیرساخت‌های صنعتی در حرکت است.

وی ضمن تشکر از همکاران، پیمانکاران و مشاور اجرایی شرکت گاز لرستان، اضافه کرد: خدمات گازرسانی و ایجاد زیرساخت گاز به‌عنوان یکی از شاخص‌های مهم در جهت توسعه اقتصادی، اشتغال، حفظ محیط‌زیست و رفاه مردم شریف استان است.

فرهاد زیویار استاندار لرستان نیز در این مراسم ضمن تشکر از شرکت گاز لرستان در ارائه خدمات گازرسانی به روستاها، اظهار کرد: روستاها پشتوانه توسعه کشور هستند و ارائه خدمات به روستاییان باعث توسعه زیرساخت‌ها، اشتغال پایدار و افزایش تولید بوده که در این راستا شرکت گاز در ارائه خدمات به این قشر شریف استان موفق بوده است.

انتهای پیام


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک روز دختر + پیام های خاص برای تبریک روز دختر و جملات ناب