68 واحد مسکونی کارکنان هنگ مرزی قصرشیرین به بهره‌برداری رسید


68 واحد مسکونی کارکنان هنگ مرزی قصرشیرین به بهره‌برداری رسید

قصرشیرین - ایرنا - 68 واحد مسکونی کارکنان هنگ مرزی قصرشیرین روز چهارشنبه با حضور فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه و جمعی از مسوولان محلی به مناسبت هفته نیروی انتظامی در محل هنگ مرزی این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه روز چهارشنبه در حاشیه افتتاح واحدهای منازل سازمانی هنگ مرزی قصرشیرین و دیگر پروژه ها، پاسگاه ها و برجک های مرزی هنگ های مرزی استان کرمانشاه که به صورت ویدیو کنفرانس در محل هنگ مرزی قصرشیرین برگزار شد، با تبریک هفته نیروی انتظامی به سخت پوشان و مرزبانان غیور و کرمانشاه در قصرشیرین افزود: امروز شاهد افتتاح ۶۸ واحد مسکونی منازل سازمانی به منظور رفاه حال کارکنان مرزبانی و خانواده های آنان برای کارکنان هنگ مرزی قصرشیرین هستیم.

سردار «کیاست سپهری» افزود: همچنین بهره برداری از ۶ واحد مسکونی در هنگ مرزی پاوه، افتتاح گروهان مرزی "گرده نو "در هنگ مرزی ثلاث باباجانی، پاسگاه مرزی "دارخور" در هنگ مرزی قصرشیرین و ۲۰ واحد پاسگاه ها و برجک های مرزی که وضعیت خوشایندسازی انجام شده بود نیز از دیگر طرح های مورد بهره برداری امروز به مناسبت هفته ناجا در شهرستان قصرشیرین است.

وی اظهار داشت: در مجموع برای افتتاح و ساخت این واحدها ۲۲ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

شهرستان مرزی قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می‌شود.

پرویزخان در شهرستان قصرشیرین که هم مرز با اقلیم کردستان عراق و در همسایگی استان سلیمانیه قرار دارد، در سال ۸۶ به مرز رسمی تبدیل شد.

هم اکنون عمده کالاهای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین با مناطق کردنشین عراق به ویژه شهرهای کلار، سلیمانیه، موصل، خانقین و کرکوک در بخش مرکزی این کشور انجام می‌شود.

نزدیکی فرهنگ ۲ منطقه مرزی استان کرمانشاه و سلیمانیه عراق به دلیل همزبان بودن از مهمترین عوامل رونق اقتصادی و تجاری این بازارچه مرزی است.

پرویزخان اکنون یکی از مرزهای راهبردی و مهم کشورمان است که ۵۴ درصد صادرات غیرنفتی کشورمان به عراق را به خود اختصاص داده و نقش کلیدی و حیاتی در جذب بازار این کشور همسایه دارد.

همچنین ۵۰۰ دستگاه کامیون کالا از طریق مرز رسمی خسروی به حوزه حکومت مرکزی عراق (بخش مرکزی) صادر می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان