مدرس حوزه: ادای امانت از تاکیدات امام رضا (ع) است


مدرس حوزه: ادای امانت از تاکیدات امام رضا (ع) است

بیرجند - ایرنا - مدرس حوزه و دانشگاه گفت: ادای امانت و پرهیز از خیانت در امانت از توصیه‌ها و تاکیدات امام رضا (ع) است که باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام مهدی جلالیان شامگاه چهارشنبه در مراسم عزاداری شب شهادت امام رضا (ع) که با حضور خادمیاران آستان قدس رضوی در آستان مقدس امامزادگان باقریه بیرجند برگزار شد، افزود: امروز پست‌ و مقام‌ها، پرچم امام حسین (ع) و فرزندان نزد ما امانت محسوب می‌شوند و باید امانتدار خوبی باشیم.

وی با اشاره به احادیث نبوی و سفارش اهل بیت (ع) به پرهیز از حرام‌خواری گفت: لقمه حرام راه را بر شیطان باز می‌کند.

کارشناس مذهبی با بیان اینکه اثر لقمه حرام در فرزندان نمود پیدا می‌کند افزود: باید از همنشینی با افرادی که با غیبت کردن و تهمت زدن راه را بر شیطان باز می‌کنند، پرهیز کنیم.

وی اظهار داشت: کسانی که دل در گرو خداوند دارند همواره راه را بر شیطان می‌بندند و اهل بیت (ع) از دروغ بیزارند لذا در جامعه‌ای که دروغ حاکم شود، سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.

حجت الاسلام جلالیان گفت: امام رضا (ع) فرمودند به شیعیان و پیروان ما بگویید راستگو باشند زیرا دروغگو دشمن خداست.

وی اضافه کرد: امروز با شرایطی که در فضای مجازی بوجود آمده از جمله ارتباط نامحرم با یکدیگر، راه به نوعی بر شیطان باز شده و علت وقوع بسیاری از طلاق‌ها مربوط به فضای مجازی است از طرفی شایعاتی که در فضای مجازی وجود دارد موجب بروز مشکلاتی در جامعه و زندگی افراد شده است.

آیین سوگواری شب شهادت هشتمین امام شیعیان جهان به مناسبت ۳۰ صفر سالروز شهادت امام رضا (ع) چهارشنبه شب با حضور خادمیاران رضوی در بیرجند برگزار شد.

امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا مردم خراسان جنوبی از برپایی دسته‌جات و عزاداری‌های تجمعی در سوگواری شهادت امام رئوف پرهیز کردند اما از راه دور به امام رضا (ع) سلام دادند و در سوگ شهادت این امام غریب اشک ماتم ریختند.

برپایی مراسم عزاداری شب شهادت امام رضا (ع) در آستان امامزادگان باقریه بیرجند با حضور خادمیاران رضوی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و نیز مداحی و روضه‌خوانی همراه بود.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب کلاس اول دبستان