فتحعلی اویسی درگذشت/ خاکسپاری فردا در قطعه هنرمندان


فتحعلی اویسی درگذشت/ خاکسپاری فردا در قطعه هنرمندان

فتحعلی اویسی بازیگر سینما و تلویزیون که به دلیل سکته مغزی در بیمارستان بستری بود، صبح امروز 13 مهرماه درگذشت.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری موج، فتحعلی اویسی بازیگر سینما و تلویزیون که چندی پیش به دلیل سکته مغزی در بیمارستان بستری و به کما رفته بود، صبح امروز سه شنبه ۱۳ مهرماه در بیمارستان لاله درگذشت.

پیکر این بازیگر فقید، فردا چهارشنبه ۱۴ مهرماه تشییع و در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (ع) به خاک سپرده می شود.

فتحعلی اویسی متولد ۲۱ دی ۱۳۲۴ و فارغ‌التحصیل کارگردانی و بازیگری سینما از دانشگاه ایالتی تگزاس در سال ۱۳۵۳ بود. او در همان سال به ایران بازگشت و آغازِ فعالیت سینمایی‌اش، بازی در فیلم «قدغن» از علیرضا داوودنژاد در سال ۱۳۵۷ بود. اویسی پس از اتمام تحصیل عضو سیمای جمهوری اسلامی ایران شد و در دهه ۱۳۶۰ در فیلم‌های بسیاری بازی کرد و چند فیلم را هم کارگردانی کرد.

این بازیگر سینما و تلویزیون ، در اوایل دهه هفتاد دوباره به کارگردانی روی آورد و سومین فیلم بلندش «مریم و میتیل» را ساخت که فیلم موفقی بود. فتحعلی اویسی در نیمه دوم دهه هفتاد در تلویزیون بسیار فعال بود. بازی های او در فیلم‌های سینمایی «ناخدا خورشید» ساخته ناصر تقوایی، ۱۳۶۵، «سرب» اثر مسعود کیمیایی، ۱۳۶۷، «هی جو» با کارگردانی منوچهر عسگری نسب، ۱۳۶۷، «بانو» اثر داریوش مهرجویی، ۱۳۷۰، «جهان پهلوان تختی» علی حاتمی و بهروز افخمی، ۱۳۷۶ و «مومیایی ۳ » ساخته محمدرضا هنرمند، ۱۳۷۸ در یادها مانده‌ است.

اویسی همچنین، در مجموعه های تلویزیونی «بدون‌شرح»، «شهر قشنگ»، «کمربندها را ببندیم»، «دارا و ندار»، «زیرزمین»، «باغچه مینو» و ... به ایفای نقش پرداخته بود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعلام نتایج انتخابات الکترونیک پس از امضای صورتجلسه شعب