طرح تشکیل کمیته امور بانوان و خانواده در قم برگشت خورد


طرح تشکیل کمیته امور بانوان و خانواده در قم برگشت خورد

قم-ایرنا-طرح تشکیل کمیته امور بانوان و خانواده مهمترین لایحه دهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم بود که برای بررسی بیشتر ساختار، وظایف و تعاریف به کمیسیون فرهنگی و اجتماعی ارجاع داده شد.

به گزارش ایرنا، دهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم روز دوشنبه با حضور سیدمرتضی سقائیان نژاد شهردار قم، معاونان و اعضای شورای شهر قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری شورا برگزار شد.

اخذ مجوز اجرای تفاهمنامه بین شهرداری قم و اداره کل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس قم اولین لایحه دهمین جلسه رسمی شورای شهر قم بود که با رای اکثریت اعضای شورای شهر قم تصویب شد. در خلال بررسی این لایحه از همکاری و تعامل شهرداری قم برای نوسازی و تجهیز ۱۴۵ مدرسه شهر خبر داده شد.

در ادامه این جلسه، طرح شورای اسلامی شهر قم مبنی بر تشکیل کمیته امور بانوان و خانواده با تضارب آرا بین موافقین و مخالفین همراه شد و در نهایت این طرح برای بررسی بیشتر به کمیسیون های تخصصی ارجاع داده شد.

نرجس نیازمند عضو شورای اسلامی شهر قم و از موافقین این طرح با اشاره به طرح شورا مبنی بر تشکیل کمیته بانوان و امور خانواده، تاکید کرد: بانوان نیمی از جمعیت شهر را تشکیل می دهند و برای اینکه این کمیته بتواند اقدامات مستقلی برای زنان انجام دهد باید در ذیل هیات رییسه قرار بگیرد تا بانوان بتوانند مطالبات خود را بصورت مستقیم از هیات رییسه پیگیری کنند.

وی ادامه داد: چشم انداز شهر تراز انقلاب اسلامی ناظر بر توسعه عادلانه شهری، رصد و پیگیری پروژه های شهری و توزیع عادلانه این سرانه ها در حوزه بانوان و با توجه به وجود بسیاری از امور دیگر باید کمیته مستقلی زیرنظر هیات رییسه تشکیل شود.

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم، از مخالفان این طرح با تاکید بر ابهامات موجود در طرح مذکور، بیان کرد: قبل از تشکیل هر کمیته ای در شورای شهر قم باید وظایف کمیته و حیطه وظایف شهرداری در آن امور بصورت کامل مشخص شود.

سید مجتبی سبحانی ثابت ادامه داد: طرح تشکیل کمیته بانوان و خانواده باید در کمیسیون تلفیق بصورت دقیق بررسی و حیطه وظایف، رسالت ها و اهداف آن مشخص شود و تعریف درستی از آن انجام بگیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا