دفاع بوتاس از تصمیم مرسدس برای تعویض انجین در سوچی


فرمول یک ایران – والتری بوتاس راننده تیم مرسدس بیان کرد که تعویض انجین او ارتباطی با نگه داشتن مکس نداشته و انجین مونزا او از بین رفته بود. مکس ورشتپن بخاطر تعویض انجین خود در گرندپری سوچی مسابقه را از انتها شروع می کرد و ردبول امید خود را به انجین چهارم بسته بود و انتظار می رفت مرسدس نیز همین کار را برای لوئیس همیلتون انجام دهد. ولی در عوض آنها...

فرمول یک ایرانوالتری بوتاس راننده تیم مرسدس بیان کرد که تعویض انجین او ارتباطی با نگه داشتن مکس نداشته و انجین مونزا او از بین رفته بود.

مکس ورشتپن بخاطر تعویض انجین خود در گرندپری سوچی مسابقه را از انتها شروع می کرد و ردبول امید خود را به انجین چهارم بسته بود و انتظار می رفت مرسدس نیز همین کار را برای لوئیس همیلتون انجام دهد.

ولی در عوض آنها همه را غافلگیر کردند و به جای آن انجین والتری بوتاس را عوض کردند. با وجود اینکه چهارمین انجین خود را در مونزا دریافت کرده بود، پنجمین را نیز در سوچی دریافت کرد. تیم مرسدس طبق بیانیه ای توضیح داد که این یک حرکت تکنیکی برای ادامه فصل بوده است. این استراتژی بوتاس را به عقب فرستاد تا خواه ناخواه باید جلوی مکس را می گرفت. والتری نظر دیگری در این باره دارد. او گفت که انجین مونزا از بین رفته و باید پنجمین را استفاده می کرد. وی توضیح داد:

باید این کار را می کردیم وگرنه معلوم نبود مسابقه را تمام می کردیم. مشکلاتی در انجین وجود داشت که منجر به اتفاقات خوشایندی نمی شد.

والتری اما نتوانست جلوی مکس را بگیرد و بعد از مستقیمی و در دور ششم ورشتپن از وی عبور کرد. در نهایت مکس به دومی و والتری به پنجمی رسید. او افزود:

مکس به راحتی در پیست جلو می آمد و وقتی که به من رسید، باید حواسم خیلی بیشتر یه یک سری چیزها می بود اما خب به راحتی از من و راننده های جلوی من عبور کرد و شانسی برای دفاع نداشتم.

دفاع بوتاس از تصمیم مرسدس برای تعویض انجین در سوچیدفاع بوتاس از تصمیم مرسدس برای تعویض انجین در سوچی

والتری بوتاس و مکس ورشتپن

بوتاس عامل عدم رسیدن خود به سکو را مرسدس دانست چراکه آنها به والتری گفته بودند یک دور بیشتر بیرون بماند. بوتاس گفت:

می خواستم یک دور زودتر به پیت بیایم اما تیم آماده نبود. با این حال باز هم جز اولین نفراتی بودم که به پیت لین آمدم و به‌گونه‌ای مسابقه مان را نجات داد و از ردبول امتیاز بیشتری گرفتیم.

در خروج پیچ ۱۵ گفتم می خواهم به پیت بیایم. آیا می توانم؟ که آنها گفتند نه بیرون بمان. اگر به موقع می رفتم سکو در دسترس بود ولی در هر حال می توانست بدتر شود.

این نوشته را به اشتراک بگذارید

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی