برترین های قرن با کاظم اولیایی: دایی به دنیا ثابت کرد پشتکار از استعداد هم مهم تر است


برترین های قرن با کاظم اولیایی: دایی به دنیا ثابت کرد پشتکار از استعداد هم مهم تر است

کاظم اولیایی، مدیر باشگاه استقلال در اواخر دهه شصت و همینطور دهه هفتاد در گفتگوی تلفنی با همکار ما مهدی حدادپور، تیم منتخب و برترین های قرن خود را معرفی کرد

کاظم اولیایی یکی دیگر از مدیران فوتبالی ایران است که در نظرخواهی برترین های قرن حق رای دارد. او در سال های پایانی دهه 60 تا اواسط دهه هفتاد مدیریت باشگاه استقلال را بر عهده داشت. همچنین سابقه مدیریت پاس همدان و برق تهران را در کارنامه دارد. او یکی از اعضای هیات موسس اتحادیه باشگاه های فوتبال ایران است. کاظم اولیایی در مقام مدیر باشگاه با استقلال در سال 1990 به قهرمانی آسیا رسید و بدیهی است که همین تیم را، تیم قرن فوتبال ایران انتخاب کرد. همچنین او برای اولین بار نام جعفر مختاری فر را وارد لیست تیم منتخب کرد و حتی فوتبالیستی که به اندازه توانایی هایش در فوتبال ایران قدر ندید را جزو سه بازیکن برتر قرن فوتبال ایران قرار داد.

به گزارش طرفداری، کاظم اولیایی تیم قرن خود را به شرح زیر انتخاب کرد.

دروازه بان:

من ناصر حجازی را به عنوان بهترین گلر قرن ایران می شناسم. او را بعد از قلیچ خانی دومین فوتبالیست برتر قرن هم می دانم.

مدافعان میانی:

محمد رنجبر فوتبالیست بسیار بزرگی بود. قدرت درایتش آنقدر بالا بود که از همان دوران فوتبال به او رئیس می گفتند. حسن حبیبی هم یک دفاع وسط با تدبیر بود که مثل رنجبر قدرت مدیریت بالایی در دفاع تیم ملی و پاس داشت.

دفاع راست:

من جواد را بیشتر از همه بازیکنان تاریخ فوتبال مان که در دفاع راست بازی کردند، دوست دارم و او را در این پست بهترین می دانم.

دفاع چپ:

مجتبی محرمی فوتبالیست بسیار نابی بود اما متاسفانه به حق و قدر خودش در فوتبالی ایران نرسید.

هافبک دفاعی:

پرویز قلیچ خانی استثنایی بود. نه تنها در هافبک دفاعی و دفاع میانی بلکه در همه پست ها بهترین فوتبالیست تاریخ کشورمان بوده و است.

هافبک راست:

جعفر مختاری فر یکی از باهوش ترین و طلایی ترین بازیکنان تاریخ فوتبال ما است. حقش در فوتبال ما این است که در جمع بهترین ها باشد.

هافبک چپ:

ابراهیم قاسمپور یکی از بهترین های فوتبال ایران بود که استعداد بالایی داشت و متاسفانه دوران جنگ مانع خدمت بیشتر او به تیم ملی شد. البته در این پست باید از رضا احدی هم نام بیاورم. او نیز فوق العاده بود.

هافبک هجومی:

شاهرخ بیانی را انتخاب می کنم. یک هافبک آزاد و عالی بود. البته برای ما در پست هافبک راست بازی می کرد اما در تیم ملی جزو بهترین این منطقه از زمین بود. البته نمی شود از پست هافبک هجومی صحبت کرد و از امیر قلعه نویی اسم نیاورد.

مهاجمان:

علی دایی و حسن روشن را برای زوج خط حمله بنویسید. علی دایی با پشتکار به این حد اعلا رسید. هرچند از نظر استعداد خیلی فوق العاده نبود اما پشتکارش بی نظیر بود. او به دنیا ثابت کرد پشتکار از استعداد مهم تر است. برخلاف علی دایی حسن روشن یکی از با استعدادترین و ناب ترین مهاجمان تاریخ فوتبال کشورمان بود.

پس از انتخاب 11 بازیکن منتخب، کاظم اولیایی از پرویز قلیچ خانی، ناصر حجازی و جعفر مختاری فر به عنوان سه بازیکن برتر قرن یاد کرد. همچنین بهترین مربی ایرانی قرن را حشمت مهاجرانی و مربی خارجی را رایکوف دانست. البته مختاری فر در انتخاب مربی ایرانی قرن گفت:

انتخاب سختی بسیار سختی است. از یک سو نمی توانم از نام منصور پورحیدری و افتخار آفرینی هایش با استقلال بگذرم و از سوی دیگر حشمت مهاجرانی با تیم های ملی ما کارنامه بسیار درخشانی دارد. کاش می توانستم هر دو اسم را بنویسیم. چون تیم قرن من استقلالی است که با پورحیدری قهرمان آسیا شدیم پس اینجا ملی انتخاب می کنم و نام حشمت مهاجرانی را بنویسید.

کاظم اولیایی در ادامه جعفر نامدار را ضمن احترام به علیرضا فغانی، بهترین داور قرن دانست. همچنین استقلال 1990 که با مدیریت او و سرمربی گری منصور پورحیدری به قهرمانی آسیا رسید را به عنوان تیم قرن فوتبال ایران معرفی کرد.

کاظم اولیایی در بخش پایانی یعنی ورزشکاران برتر قرن از جهان پهلوان تختی، تیمور غیاثی و زهرا نعمتی یاد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پادشاه انگلیس مرد!