مدرس حوزه: قیام امام حسین (ع) تنها راه رهایی امت مسلمان از جهالت بود


مدرس حوزه: قیام امام حسین (ع) تنها راه رهایی امت مسلمان از جهالت بود

بیرجند - ایرنا - مدرس حوزه و مبلغ دینی گفت: قیام امام حسین (ع) تنها راه رهایی امت مسلمان از جهالت بود و امروز نیز آن اهداف برای بشریت پابرجاست.

حجت الاسلام علی جلالی روز دوشنبه در مراسم عزاداری اربعین حسینی در آستان امامزادگان باقریه (ع) بیرجند افزود: جهالت در ادبیات فارسی به معنای نادانی است اما در عربی جاهل به کسی گفته می‌شود که جاهلانه زندگی می‌کند.

وی گفت: حضرت سیدالشهدا (ع) قیام کرد تا ما همواره اهداف‌مان را عاقلانه و درست انتخاب کنیم.

کارشناس مذهبی اظهار داشت: امروز بشریت از لحاظ علمی پیشرفت کرده، اتم را می‌شکافد اما از جهل درنیامده است زیرا هدف انسان امروز هدف عاقلانه‌ای نیست.

وی افزود: پیاده‌روی اربعین اقدام بزرگی است که فرد سختی می‌کشد تا به خدا نزدیک شود؛ هرچند به حرم دیرتر می‌رسد اما فرد پیاده می‌رود تا به امام حسین (ع) نزدیک‌تر شود.

حجت الاسلام جلالی گفت: امام حسین (ع) سختی کشید برای تقرب به خدا و برکتی که سیدالشهدا دارد، احدی نداشته است.

وی گفت: برای کدام ولی خدا بعد از ۱۴۰۰ سال مردم این قدر خدمت می‌کنند زیرا زندگی، زندگی عاقلانه است و امام حسین (ع) آمد که ما را از جهالت دربیاورد.

مبلغ دینی تصریح کرد: اگر کسی نیتش را در عالم درست کند بسیاری از مصیبت‌ها از زندگی او دور می‌شود زیرا قیام امام حسین (ع) در همین راه بود.

وی افزود: آن زمان امت اسلام مبتلا به نوعی تجمل‌گرایی و از مسیر خارج شده بود لذا امام حسین خون داد تا ملت مسلمان را بیدار کند.

حجت الاسلام جلالی با اشاره به همزمانی هفته دفاع مقدس با اربعین حسینی گفت: ۳۰۰ هزار شهید دادیم و نباید آن تجمل‌گرایی دوباره تکرار شود و برخی مسوولان تجمل‌گرایی و کاخ‌نشینی کنند زیرا با این وضعیت نابسامان فرهنگی باید از روی پدر و مادر شهدا خجالت کشید.

وی اضافه کرد: اینجا مسأله مهم امامت و ولایت پیش می‌آید و گروه داعش هم به ظاهر برای خدا آمدند اما جاهل بودند و مسیرشان برای رسیدن به خدا غلط بود.

مدرس حوزه علمیه گفت: پیامبر اسلام (ص) در غدیر بر ولایت تاکید کرد زیرا اگر ولایت دست جاهل بیفتد، کل جامعه را جاهل می‌کند و امامت جامعه وقتی منحرف شود کسانی که امامت امام جائر را پذیرفتند مانند کسانی که با یزید بیعت کردند، گنهکار می‌شوند.

وی تاکید کرد: اگر قصد خدا می‌کنید باید ببینید که چه کسی راه بلد این راه است وگرنه به گمراهی و ذلالت کشیده خواهید شد.

به گزارش ایرنا مراسم عزاداری اربعین شهادت امام حسین (ع) و اصحاب باوفایش روز دوشنبه با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در سراسر استان خراسان جنوبی برگزار شد و ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت از صبح امروز با حضور در آستان امامزادگان، مساجد و حسینیه‌ها به سوگواری پرداختند.

مراسم جاماندگان اربعین حسینی امروز در محل حرم مطهر حضرت حسین ابن موسی الکاظم (ع) طبس، آستان مقدس امامزادگان باقریه (ع) و حسینیه جماران بیرجند برگزار و به طور زنده از شبکه استانی خاوران نیز پخش شد.

همچنین جاماندگان اربعین حسینی به صورت خانوادگی در همه شهرستان‌ها به سمت محل برگزاری زیارت اربعین پیاده‌روی کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ جشن الفبا کلاس اول عمو مسعود