افتتاح فاز نخست موزه دفاع مقدس گیلان در پاییز


افتتاح فاز نخست موزه دفاع مقدس گیلان در پاییز

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان، از افتتاح فاز نخست موزه دفاع مقدس گیلان در پاییز امسال خبر داد و تصریح کرد: طی ماه های آینده فاز نخست را افتتاح می کنیم و مردم گیلان همانند 22 استان دیگر از موزه دفاع مقدس خود بازدید خواهند کرد.

سرهنگ حسین مصطفی پور، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گیلان در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه دفاع مقدس ملت ایران همه معادلات جهانی قدرت را بر هم زد، اظهار کرد: کارشناسان غربی لیبرال دموکراسی را پایان تاریخ معرفی می کردند و در حال اجرای یک نظم نوین جهانی بودند، اما پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ۵۷ گفتمان جدیدی را در جهان به وجود آورد.

وی با اشاره به تلاش استکبار جهانی برای از پا درآوردن انقلاب اسلامی ایران، افزود: یکی از حربه های دشمن برای مقابله با انقلاب جنگ تحمیلی بود، اما دفاع مقدس هشت ساله ما طبق پیش بینی ها جهانی پیش نرفت و به نفع ملت ایران تمام شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان، نقش معمار کبیر انقلاب اسلامی در پای کار آوردن مردم و مردمی کردن دفاع مقدس را یادآور شد و گفت: در دوران جنگ فقط صدام مقابل ایران نبود، بلکه جهان استکبار با محوریت دو ابرقدرت شرق و غرب از صدام حمایت می کردند تا بتوانند انقلاب اسلامی را حذف کنند؛ این در حالی است که رزمندگان اسلام هم از نظر سلاح و مهمات و هم از نظر اطلاعات و لجستیک در سطح پایین تری از دشمن قرار داشتند، اما حضور مردم در صحنه از هر قشر و صنف و اعم از مرد و زن و پیر و جوان پیروزی حق بر باطل را رقم زد.

مصطفی پور، با اشاره به شکل گیری ستادهای پشتیبانی از جنگ توسط مردم در همه شهرها و روستاها، اضافه کرد: یکی از مهمترین ثمرات دفاع مقدس از بین رفتن ابهت پوشالی ابرقدرت های شرق و غرب بود که در آن زمان برای خودشان ایجاد کرده بودند و لذا دفاع مقدس به ملت های مظلوم جهان نشان داد که می توانند جلوی دشمنان بایستند و از حق خودشان دفاع کنند.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس برای همه ملت ها به ویژه مسلمانان منطقه تبدیل به الگو شد، خاطرنشان کرد: امرزو شاهد شکل گیری هسته های مقاومت در لبنان و فلسطین و یمن و... به تاسی از دفاع مقدس هستیم که موجب پیروزی های جبهه اسلام و عقب نشینی دشمنان از منطقه شده است.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان، جنگ را یک تهدید دانست که به برکت دفاع مقدس ملت ایران تبدیل به فرصت شد و عنوان کرد: توکل به خدا، رهبری داهیانه امام راحل، اطاعت پذیری از ولایت و پای کار بودن مردم موجب شد در جنگ نظامی به پیروزی برستیم، اما اعتقاد داریم که تهاجم دشمن همچنان ادامهدارد و عرصه های فرهنگی و اقتصادی را شامل می شود.

وی فرهنگ و معارف دفاع مقدس را رمز پیروزی در همه جبهه ها دانست و خاطرنشان کرد: اتحاد، همبسنگی، وحدت کلمه، خلوص و بی ریایی، بی اعتنایی به دنیا و اعتماد به مردم به ویژه جوانان از ویژگی های دفاع مقدس است و لذا با این معارف می توانیم از همه گردنه های سخت و خطرناک انقلاب عبور کنیم. عدم موفقیت در برخی از عرصه ها به ویژه اقتصادی نتیجه پشت گوش انداختن ارزش ها و آرمان های دفاع مقدس است.

مصطفی پور، با اشاره به نقش بارز گیلان در دوران هشت سال دفاع مقدس، یادآور شد: با وجود فاصله هزار کیلومتری تا جبهه ها و بمباران های کم، هشت هزار شهید و ۲۲ هزار جانباز و ۲۷۰۰ آزاده دوران دفاع مقدس داریم و ۹۷ هزار رزمنده گیلانی به جبهه اعزام شدند که بیشتر از استان های درگیر جنگ است. همچنین پشتیبانی های مردم گیلان از رزمندگان در جبهه ها در کشور زبانزد است.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان، نیمی از شهدای گیلانی دوران دفاع مقدس را از شهدای ارتش دانست و بیان کرد: اقتدار و عظمت و شکوهی که به واسطه هشت سال دفاع مقدس ایجاد شده یک شکست ناپذیری و بازدارندگی برای کشور ایجاد کرده و طمع دشمنان را از بین برده است.

وی از مسئولان خواست همانند سال های جنگ به جوانان اعتماد کنند و گفت: همانگونه مقام معظم رهبری تاکید فرمودند، باید جوانان را دریابیم و به آنان اعتماد کنیم، زیرا جوانان انقلابی و جهادی هستند و زیاد به منافع خود فکر نمی کنند و تلاش را سرلوحه خویش قرار می دهند.

مصطفی پور، با بیان اینکه دشمنان تلاش می کنند ارزش ها و آرمان های و باورهای دفاع مقدس را تحریف کنند، ادامه داد: امروز وظیفه داریم که فرهنگ و معارف دفاع مقدس را به نسل های امروز و فردای جامعه انتقال دهیم، زیرا نسل جوان و نوجوان انقلاب و جنگ را ندیده اند و از آن برجستگی ها بی خبر هستند.

وی از افتتاح فاز نخست موزه دفاع مقدس گیلان در پاییز امسال خبر داد و تصریح کرد: قرار بود بهره برداری از فاز نخست در هفته دفاه مقدس اتفاق بیفتد که شرایط ناشی از بیماری کرونا موجب تاخیر در روند کار شد، اما طی ماه های آینده فاز نخست را افتتاح می کنیم و مردم گیلان همانند ۲۲ استان دیگر از موزه دفاع مقدس خود بازدید خواهند کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی