آنچلوتی: در فوتبال، تعادل تیم کلیدی است؛ آسنسیو، ایسکو و یوویچ خوشحال نیستند و این خوب است


آنچلوتی: در فوتبال، تعادل تیم کلیدی است؛ آسنسیو، ایسکو و یوویچ خوشحال نیستند و این خوب است

کارلو آنچلوتی در کنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی هفته پنجم لالیگا مقابل مایورکا حاضر شد.

رئال مادرید، تیم 13 امتیازی لالیگا که در حال حاضر با یک بازی کمتر از اتلتیکو مادرید، دوم است، چهارشنبه شب در سانتیاگو برنابئو میزبان مایورکای 8 امتیاز است.

به گزارش طرفداری و به نقل از وب سایت رسمی باشگاه رئال مادرید، کارلو آنچلوتی در صحبت های پیش از بازی گفت:

اگر بتوانیم همان نگرشی که در بازی های اخیر داشته ایم را تکرار کنیم، نتیجه خواهیم گرفت. تیم ما کیفیت لازم را دارد، اما مشخصاً روحیه تیمی ما پایه و اساس نتیجه گیری بوده است. ما همیشه تا لحظه آخر می جنگیم. مهم ترین چیز کسب پیروزی است. اگر خوب بازی کنید شانس بیشتری برای پیروزی خواهید داشت. باید از خودتان بپرسید که خوب بازی کردن یعنی چه؟ در بازی یکی از تیم ها مالکیت توپ کمتری خواهد داشت که در این شرایط باید خوب دفاع کنید. نکته کلیدی در فوتبال تعادل است: اینکه با توپ و بدون توپ به یک اندازه خوب عمل کنید.

سبک بازی رئال مادرید

تعریف سبک بازی یک تیم موضوع بسیار پیچیده ای است. برای توضیح آن به زمان زیادی نیاز دارم. یک مربی باید تاریخچه و سنت های یک باشگاه را در نظر بگیرد، خصوصیات بازیکنانی که در اختیار دارد را ارزیابی کند و سبکی را پیشنهاد دهد که با آن تناسب دارد؛ در عین حال نباید از کیفیت تیم و تاریخ باشگاه غافل شد.

استفاده از سیستم چرخشی

باید وضعیت بازیکنانی که اخیراً به میدان رفته اند را ارزیابی کنم و اینکه آیا به خوبی ریکاوری کرده اند یا نه، بنابراین احتمال چند تغییر وجود دارد. باید ببینم جلسه تمرینی امروز چطور پیش می رود و بعد از آن تصمیم خواهم گرفت، اما فکر می کنم چند تغییر خواهیم داشت.

تعویض های آنچلوتی

همه بازیکنان با تفکرات من آشنا هستند. چینش ترکیب تیم سخت است. آسنسیو شاید ناراحت باشد، اما غیرمنتظره نیست و اگر بازیکنی که کمتر بازی می کند خوشحال باشد، عجیب است. آسنسیو، ایسکو و یوویچ خوشحال نیستند و این خوب است. همه بازیکنانی که کمتر به میدان می روند، باید ناراحت باشند، اما همه آنها خوب تمرین می کنند. وقتی همه بازیکنان در تمرینات خوب ظاهر می شوند، کار من را سخت می کنند. آسنسیو، ایسکو و یوویچ فرصت بازی پیدا خواهند کرد. بازیکنانی که بازی نمی کنند و در عین حال خوشحال هستند را دوست ندارم.

دوره نخست حضور در رئال مادرید

باید ویژگی های بازیکنان را در نظر بگیرم. این بازیکنان با بازیکنان دوره اول من فرق دارند. باید مطمئن شوم که آنها درون زمین جایگیری درستی دارند و در پست مناسبی بازی می کنند. این کار مربی است. باشگاه من را به خوبی می شناسد و من هم باشگاه را خیلی خوب می شناسم و همزمان از حضور در کنار هم لذت می بریم.

پیشرفت وینیسیوس جونیور

او بالغ تر شده، اعتماد به نفس بیشتری دارد و همگی کیفیت او را می بینیم. اگر بازیکن دیگری به میدان برود، چیزی عوض نخواهد شد. او بازیکنی است که روی فرم است و نیمکت نشین کردن او سخت است، مگر اینکه خسته باشد. او 20 سال دارد و می تواند دو بازی پشت سر هم انجام دهد.

اتلاف وقت و وقفه در بازی ها

اتلاف وقت مشکلی است که در تمام لیگ ها وجود دارد. رویه ای که من در میان داوران اسپانیایی مشاهده کرده ام، این است که برای هر برخورد کوچکی سوت نزنند. این باعث می شود که بازی بیشتر در جریان باشد. آنها در حال حاضر خوب کار می کنند.

نقاطی که باید تقویت شوند

وقتی تیم مالکیت توپ را در اختیار دارد، خیلی خوب دفاع می کنیم. باید پرس از جلو را در تیم بهتر کنیم. نمی توانیم همیشه در نیمه زمین خودی دفاع کنیم. گاهی اوقات باید از فرصت پاس به عقب هایی که حریف می دهد استفاده کنید و از خط هافبک پرسینگ را انجام دهید. مقابل والنسیا این کار را خوب انجام ندادیم.

ادواردو کاماوینگا

او تمام خصوصیات لازم برای بازی در رئال مادرید را دارد. او بسیار جوان است و در حال حاضر هیچ فشاری حس نمی کند چون شخصیتی قوی دارد. بسیار خوشحال است، با هم تیمی های خود صحبت می کند و سعی دارد هرچه سریع تر زبان اسپانیایی را یاد بگیرد. او شادابی و سرحالی دوران جوانی را با خود دارد. پست او درون زمین چیزی است که با هم در موردش صحبت کرده ایم. او همیشه به عنوان هافبک دفاعی بازی کرده و کیفیت لازم را دارد. کار با توپ سریعی دارد و یک هافبک کامل است که می تواند در تمام پست های خط میانی بازی کند.

او کیفیت خود را به تیم منتقل کرده، و یک هافبک مدرن در دنیای فوتبال محسوب می شود. بازیکنی با کیفیت و از لحاظ جسمانی قدرتمند است. او تنها متخصص بازی در یک پست نیست و می تواند در نقش های مختلفی بازی کند. حقیقت این است که ما با قراردادی بزرگ او را به خدمت گرفتیم تا خط هافبکی متشکل از بازیکنان باتجربه، با کیفیت و جوان داشته باشیم و از خط میانی خود راضی هستیم.

رابطه با باشگاه

رابطه بسیار خوبی با باشگاه دارم. این دوران برای من مثل ماه عسل است. لحظات سخت تری را هم پشت سر خواهیم گذاشت، اما برای این باشگاه، رئیس و هواداران و نمایندگانش احترام خاصی قائلم. از حضور در کنار هم لذت خواهیم برد چون در دوران اول حضورم نیز لحظات سختی را تجربه کرده ایم و آنها را با موفقیت پشت سر گذاشته ایم.

مصدومیت ها در رئال مادرید

مصدومیت چیزی است که همیشه تأثیر منفی دارد. چند روز پیش این مشکل را در تیم والنسیا هم دیدیم که روز چهارشنبه به میدان نرفته بودند. این سال ها بازی های زیادی برگزار می شوند که فشار بسیار زیادی به بازیکنان وارد می کند. باید با این مسئله کنار بیاییم. برخی بازیکنان مصدوم می شوند، برخی برمی گردند،... ترکیب کاملاً قدرتمندی داریم. حیف است، چون دوست دارم همه آنها را در اختیار داشته باشم. این هفته کارواخال را نداریم، اما برای بازی بعدی، بازیکنانی مثل مارسلو، مندی و کروس بازخواهند گشت.

آیا تیم جا برای پیشرفت دارد؟

بله، ما در زمینه حفظ ثبات در بازی و در زمینه کارهای دفاعی جا برای پیشرفت داریم. عملکرد ما به بالای 50% پتانسیل خود رسیده است و گاهی اوقات این رقم به 60 یا 70 درصد هم می رسد. تاکنون خوب کار کرده ایم. 6 بازی داشته ایم و وقتی در برنابئو به میدان می رویم از مزیت میزبانی برخورداریم. درحالیکه تاکنون 5 بازی خارج از خانه داشته ایم و در زمین های سختی مثل میلان، والنسیا و سویا (مقابل بتیس) به پیروزی رسیده ایم، و این نشان می دهد که تیم ما شجاع است.

شما به دو چیز احتیاج دارید: کیفیت و ثبات، مخصوصاً در اروپا که واقعاً مهم است. در یک فصل لیگ هم وقتی تعداد بازی ها زیاد می شود، این مسئله اهمیت دارد.

ادن هازارد

بعد از بازی قبلی حس خوبی داشت و عملکرد خوبی هم ارائه کرد. با توجه به تاریخچه او، یکی از بازیکنانی است که باید وضعیتش را ارزیابی کنیم. ما به دقایق بازی با کیفیت نیاز داریم، نه دقایق بازی زیاد!

وضعیت کنونی بارسلونا

با توجه به تجربه ای که دارم، تیم ها هر سال دیر یا زود با مشکلاتی روبرو می شوند. همه چیز در حال حاضر برای ما خوب پیش می رود، اما مشکلات از راه خواهند رسید اما تنها کاری که باید انجام دهیم این است که سخت تلاش کرده و آنها را حل کنیم.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ فرشاد محمدی رفیق دور نزدیک