پوشش 70 درصدی واکسیناسیون گروه هدف در جهرم و خفر


پوشش 70 درصدی واکسیناسیون گروه هدف در جهرم و خفر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان جهرم با بیان اینکه استقبال شهروندان از واکسن کرونا خوب بوده است، اعلام کرد که تاکنون حدود 70 درصد از جمعیت بالای 30 سال در شهرستان‌های خفر و جهرم تحت پوشش واکسیناسیون قرارگرفته‌اند.

محمد رحمانیان سه شنبه ۳۰ شهریور گفت: از اواخر فروردین امسال تا امروز، ۱۶۴ هزار ۵۴۹ تزریق واکسن در شهرستان‌های جهرم و خفر انجام شده است که از این تعداد ۱۰۵ هزار و ۹۷۹ دوز اول و ۵۸ هزار و ۵۷۰ مورد دوز دوم را شامل می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از علوم پزشکی جهرم، رحمانیان با اشاره به اینکه واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌ها دو عامل حیاتی در قطع زنجیره انتقال کروناست، افزود: ۷۵ درصد از جمعیت ۷۰ سال به بالا، ۷۸ درصد از جمعیت ۶۰ سال به بالا، ۷۷ درصد از جمعیت ۵۰ سال به بالا، ۷۰ درصد از جمعیت ۳۰ سال به بالای شهرستان های جهرم و خفر تحت پوشش واکسیناسیون علیه بیماری کرونا قرار گرفته‌اند.

او ادامه داد: بخش سیمکان با توجه به واکسیناسیون ۷۵ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال دارای بالاترین آمار در بین روستاهای شهرستان جهرم است و آمار واکسیناسیون در بخش کردیان نیز به ۶۰ درصد جمعیت بالای ۱۸ ساله‌ها، رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: تامین واکسن های مورد نیاز، استقبال خوب شهروندان، افزایش تعداد مراکز واکسیناسیون، پای کار آمدن نیروهای بسیج در کنار کادر بهداشت و درمان، از علل پوشش حداکثری جمعیت تحت پوشش شهرستان محسوب می‌شود.

رحمانیان گفت: کمترین میزان واکسیناسیون مربوط به گروه سنی ۱۸ تا ۳۰ است که تاکنون ۳۲ درصد از این گروه سنی واکسینه شده اند؛ و با توجه به اینکه این گروه سنی بیشترین فعالیت را در جامعه دارند در صورت ابتلا می توانند به چرخه انتقال بیماری تبدیل شوند، انتظار می رود تا واجدین شرایط در این گروه سنی برای انجام واکسیناسیون به موقع به مراکز تزریق واکسن مراجعه کنند.

او ضمن قدردانی از زحمات کادر بهداشت و درمان و گروه‌های جهادی در اجرای طرح واکسیناسیون، گفت: بدون تردید مشارکت نیروهای جهادگر بسیجی و سپاه و نیروهای مخلص تیپ مخصوص المهدی(عج)، تیم های دانشجویی و نیروهای هلال احمر در کنار کادر بهداشت نقش مهمی در به ثمر نشستن این طرح سلامت محور داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به همکاری ارگان ها و سازمان‌های مختلف شهرستان گفت: برای پوشش حداکثری واکسیناسیون در شهرستان قطعا بدون همکاری های درون بخشی امکان پذیر نبود. لازم می دانم از همکاری و حمایت همه مدیران شهرستان بخصوص نماینده محترم، امام جمعه بزرگوار و فرماندار ویژه شهرستان تشکر و قدردانی کنم.

رحمانیان با اشاره به نقش موثر واکسیناسیون در کاهش آمار فوت سالمندان طی پیک پنجم شیوع کرونا، گفت: از سالمندان بالای ۷۰ سال و دیگر اعضای گروه‌های هدف که اکنون واکسیناسیون را انجام نداده‌اند دعوت می شود تا هرچه سریع تر برای این امر مهم اقدام کنند.

وی بزرگترین معضل موجود در زمینه مقابله با کرونا را عادی انگاری شرایط کرونایی و سهل انگاری نسبت به واکسیناسیون دانست و افزود: با توجه به سوش‌های جدید کرونا و همزمانی با فصل سرما احتمال بروز پیک های جدید نیز وجود دارد که انتظار می رود همه واجدین شرایط نسبت به واکسیناسیون خود اهتمام ویژه داشته باشند.

رحمانیان خاطر نشان کرد: امروز همه ما نسبت به سلامت یکدیگر مسئول هستیم. کرونا از حد بیماری فراتر رفته و به یک معظل اجتماعی تبدیل شده است. هر شخص مبتلا می تواند به یک کانون انتشار تبدیل شود و مجموعه ای بزرگ را بیمار کند. لذا از تمامی شهرواندان گرامی تقاضا می کنیم نسبت به واکسیناسیون خود و حتی ترغیب منسوبین و دوستان وهمسایگان واکسینه نشده بکوشند.

رئیس علوم پزشکی جهرم افزود: همکاران ما در بیش از صد خانه بهداشت، مرکز سلامت و پایگاه تجمیعی منتظر شما مردم عزیز هستند لطفا برای مشارکت در تامین سلامت عمومی جامعه تعجیل کنیم و نسبت به این مسئولیت اجتماعی بی تفاوت نباشیم.

انتهای پیام


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

جمعیت هلال احمر جهرم به خانوارهای آسیب‌دیده از باران امدادرسانی کرد