40 درصد تصادفات منجر فوت مازندران مربوط به عابران پیاده است


40 درصد تصادفات منجر فوت مازندران مربوط به عابران پیاده است

نوشهر_ایرنا_ رییس پلیس راهور مازندران با بیان اینکه 40 درصد تصادفات منجر به فوت مازندران مربوط به عابران پیاده بالای 60 سال است، خواستار احداث پل های مکانیزه در معابر پرتردد استان شد.

به گزارش ایرنا، نصرالله بیگلری روز دوشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان رامسر گفت: مازندران با داشتن سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت و بیش از ۱۰ تا ۱۵ میلیون نفر جمعیت شناور در فصول متخلف ، یکی از استان های پرترافیک کشور محسوب می شود و به همین خاطر احتمال بروز خطر در معابر عمومی بسیار زیاد است.

وی افزود : میانگین تصادفات منجر فوت در کشور ۲۵ درصد است این در حالی است که میزان فوت ناشی از تصادفات در استان مازندران ۱۵ درصد بالاتر از میانکین کشوری است و علت مهم آن هم کمبود پل مکانیزه و عدم استفاده از پل های عابر پیاده موجود است.

سرهنگ بیگلری آمار پل های عابر پیاده در سطح معابر شهری مازندران را ۲۹۷ دستگاه اعلام کرد و گفت : بر اساس بررسی های انجام شده تنها پنج درصد از مردم برای تردد از عرض خیابان از این پل ها استفاده می کنند و یکی از دلایل عدم استفاده هم توانایی نداشتن افراد مسن برای بالا رفتن از پل ها است و اگر این پل ها به صورت مکانیزه درست شود قطعا از آنها استفاده می شود.

رئیس پلیس راهور مازندران تعداد پل های عابر پیاده مکانیزه استان را هم ۹ دستگاه اعلام کرد و افزود که همین تعداد پل مکانیزه هم به دلیل قفل بودن قابل استفاده نیست.

وی توضیح داد : بر اساس تحلیل های ما اکثر افرادی هم که به عنوان عابر پیاده فوت می کنند بالای ۶۰ سال سن دارند و توانایی استفاده از پل های عابر پیاده را به خاطر ارتفاع زیاد ندارند، بنابراین شهرداری ها و مسئولان دیگر می توانند از بخش تبلیغات این پل ها برای مکانیزه کردن آنها استفاده کنند.

سرهنگ بیگلری همچنین از موتورسواران به عنوان دومین گروه بزرگ قربانیان تصادفات منجر به فوت در مازندران نام برد و گفت : ۲۰ درصد از تصادفات منجر به فوت هم مربوط به موتور سیکلت سواران است که این آمار نیز ۱۰ درصد از میانگین کشوری بیشتر است.

وی افزود : برای کاهش این آمار در ۱۰ شهر مازندران کلاه ایمنی موتورسواری به صورت رایگان در اختیار موتور سواران قرار گرفت و با این فرهنگ سازی میزان فوتی ها ۲۳ نفر به نسبت سال قبل کاهش داشته است.

رئیس پلیس راهور مازندران همچنین از نبود دوربین های پایش تصویری در بعضی از شهرهای استان انتقاد کرد و گفت که این خلاء ، کنترل ترافیک توسط نیروهای پلیس را سخت و دشوار کرده است.

وی افزود : در حال حاضر دوربین های ثبت تخلف هوشمند در رامسر و تنکابن و عباس آباد وجود ندارد و این کار را برای نیروها با توجه تعداد زیاد مسافران دشوار کرده است.
بیگری گفت : شهرداری ها و اعضای شورای اسلامی شهرها باید نصب دوربین ها تخلف در معابر را هم برای کنترل ترافیک و هم ثبت تخلفات رانندگان در دستور کار قرار دهند تا هر چه زودتر این مناطق به تجهزات مجهز شوند.

رئیس پلیس راهور مازندران در پایان سرهنگ حسین مقدری به عنوان رییس پلیس راهنمایی رانندگی شهرستان رامسر معرفی از زحمات سرهنگ اسرافیل نصیری رئیس پلیس سابق راهنمایی و رانندگی این شهر قدردانی کرد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی