افتتاح خط ملی اورژانس اجتماعی دانش آموزی درگلستان


افتتاح خط ملی اورژانس اجتماعی دانش آموزی درگلستان

با حضورمدیرکل آموزش و پرورش گلستان، مدیران کل امور تربیتی،مشاوره و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و فرهنگی،هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش، خط ملی اورژانس اجتماعی دانش آموزی در استان گلستان افتتاح شد.

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش گلستان، صبح دوشنبه 29شهریور 1400، با حضوراحسان گوهری راد مدیرکل آموزش و پرورش گلستان، مسعود شکوهی؛ مدیرکل امور تربیتی،مشاوره و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و علی رمضانی مدیرکل فرهنگی،هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش، دفتر استانی نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان وخط ملی نماد، در مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی آموزش و پرورش استان افتتاح شد.

مدیر کل آموزش و پرورش در این مراسم اظهار داشت: خط ملی اورژانس اجتماعی دانش‌‌آموزان یکی از زیرساخت‌های مهم نظام مراقبت اجتماعی است که در کنار ابزارهای دیگر کمک می‌کند مدل‌های مختلف فوریت‌های روانی و اجتماعی دانش‌آموزان در استان در قالب یک سیستم یکپارچه فراهم شود.

گوهری راد مداخله حمایتی، درمانی برای تمام دانش آموزان استان در قالب اورژانس اجتماعی 1570 را طرحی ارزشمند و مؤثر برای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی بر شمرد و تاکید کرد: با اجرای این طرح، حمایت های تخصصی به دانش آموزان نیازمند مشاوره و مددکاری و درمان انجام می پذیرد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان ضمن اشاره به فعالیت های صورت گرفته گفت: خط تلفنی 1570 فرصت مغتنمی است که معلمان و مشاوران و والدین با استفاده ابزارهای مختلف از قبیل آزمونهای غربالگری و سلامت روان و نیز مشاهدات بالینی، دانش آموزان دارای مشکلات روانی – اجتماعی را شناسایی نموده و با تماس با این خط تلفنی جهت دریافت حمایت های مشاوره ای، مددکاری اجتماعی و در نهایت درمان به مراکز مشاوره ذی صلاح معرفی شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی