توجه به زیرساخت‌های آب و برق گلستان رضایتمندی مردم را به همراه دارد


توجه به زیرساخت‌های آب و برق گلستان رضایتمندی مردم را به همراه دارد

گرگان - ایرنا - استاندار گلستان گفت: توجه جدی به زیرساخت های حوزه آب و برق استان با هدف رفع کمبودها و شتاب بخشیدن به توسعه بسیار ضروری است زیرا رضایتمندی مردم را بدنبال دارد.

به گزارش یکشنبه شب ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع استانداری گلستان، هادی حق شناس در نشست جمع بندی پروژه های حوزه وزارت نیرو در استان با حضور معاونان وزیر نیرو و نمایندگان مردم استان در مجلس، بیان کرد: بسیاری از موضوعات حوزه آب و برق استان را باید در اخذ ردیف در بودجه سال بعد مورد توجه قرار دهیم.

وی تاکید کرد: انجام اقدامات ضروری در حوزه آب و برق استان، رضایت مندی مردم را به همراه دارد.

وی ادامه داد: شتاب در اجرا و بهره برداری پروژه هایی نظیر سد چایلی در مرواه تپه, سد میرداماد در گرگان و سد نرماب در مینودست، آینده آبی استان را از بحران دور می کند.

حق شناس با تاکید بر انتقال آب دریای خزر به خلیج گرگان گفت : عملیاتی شدن این پروژه حتی با استفاده از چند دستگاه پمپ ضمن پیشگیری از بروز پدیده ریزگرد مانعی برای خشکی بیش از پیش خلیج گرگان و گردش آب در این منطقه می شود.

وی به وضعیت نیروگاه برق علی آباد کتول اشاره و اضافه کرد: در زمان حاضر این نیروگاه بازده بیش از ۴۰ درصد و تولید قریب به هزار مگاواتی دارد که با حمایت وزارتخانه و اجرای سیکل ترکیبی بازده این نیروگاه را به بالای ۶۰ درصد و تولید بالای ۱۵۰۰ مگاوات می رساند.

وی برق رسانی به منطقه ویژه اقتصادی (شهرک هزار هکتاری اترک )،واقع در شمال استان ضروری دانست و بیان کرد: این شهرک صنعتی اساان معادل ۲۳ شهرک صنعتی در استان وسعت دارد که تامین برق آن به رونق تولید کمک ویژه ای می کند .

معاونان وزیر نیرو در حوزه های آب و فاضلاب و برق به دعوت مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی گلستان سفری 2 روزه برای بازدید، کلنگ زنی و بهره برداری از چندین طرح مهم آب و فاضلاب و برق به استان داشته و از نزدیک با ظرفیت ها و زیرساخت ها آشنا و راهکارهای رفع و توسعه آن مورد بررسی قرار گرفت.

استان گلستان واقع در شمال کشور یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر جمعیت زندگی می کنند که ۴۷ درصد آن روستایی هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی