کامیون های آینده هیوندای این شکلی خواهند بود


کامیون های آینده هیوندای این شکلی خواهند بود

گروه هیوندای که شامل دو خودروساز بزرگ کره جنوبی یعنی هیوندای و کیاموتورز می‌شود، تصمیم دارد تا سرمایه‌گذاری عظیمی را در زمینه توسعه محصولات هیدروژنی انجام دهد. این محصولات آینده گروه هیوندای را تشکیل می‌دهند و شامل خودروهای سواری، خودروهای سنگین،...

گروه هیوندای که شامل دو خودروساز بزرگ کره جنوبی یعنی هیوندای و کیاموتورز می‌شود، تصمیم دارد تا سرمایه‌گذاری عظیمی را در زمینه توسعه محصولات هیدروژنی انجام دهد. این محصولات آینده گروه هیوندای را تشکیل می‌دهند و شامل خودروهای سواری، خودروهای سنگین، قطار و غیره خواهند شد.

هیوندای اعتقاد دارد که هیدروژن سنگ بنای انرژی‌های پاک است و در آینده هیچ خودرو پاکی بدون کمک هیدروژن وجود نخواهد داشت. از این رو تمام تمرکز خود را بر توسعه محصولات هیدروژنی متمرکز کرده است. این مساله به آن معنا است که انرژی هیدروژن را در همه جنبه های زندگی ، حمل و نقل ، خانه ها ، کارخانه ها ، ادارات و غیره مورد استفاده قرار خواهیم داد.

هیوندای نخستین پیل سوختی هیدروژنی خود را در سال 1998 توسعه داد. عرضه هیوندای توسان FCEV در سال 2013، هیوندای نکسو در سال 2018 و کامیون هیوندای Xcient در سال 2020 دیگر دستاوردهای هیوندای در زمینه توسعه وسایل نقلیه هیدروژنی بوده‌اند.

کامیون های آینده هیوندای این شکلی خواهند بودهیوندای

هزینه بالای توسعه خودروهای هیدروژنی یکی از موانع اصلی عرضه انبوه این خودروها بوده است. متخصصین هیوندای موفق شده‌اند تا هزینه تولید خودروهای هیدروژنی را طی دو دهه تلاش خود به شدت کاهش دهند و پیش‌بینی می‌شود در سال 2030، هزینه تولید و عرضه یک خودرو هیدروژنی با خودروهای الکتریکی برابر خواهد بود. هیوندای پیش بینی می‌کند که از سال 2028، تمامی خودروهای این برند از سیستم پیل سوختی هیدروژنی بهره خواهند برد. هیوندای تصمیم دارد تا به زودی شاسی‌بلندی را با قوای فنی اسپرت و سیستم سوخت هیدروژنی معرفی کند که این خودرو از نظر عملکرد شبیه به کیا استینگر خواهد بود.

به گفته هیوندای، بیشترین پتانسیل ایجاد تغییرات را زنجیره تامین نیازهای انسانی دارند. شبکه عظیمی از کشتی‌ها، قطارها، هواپیماها و کامیون‌ها در تامین نیاز انسان‌ها دخالت دارند که سهم تولید کربن آن‌ها قابل توجه است. در صورتی که این زنجیره تامین از هیدروژن استفاده کنند، آینده‌ای سبز در انتظار انسان‌ها خواهد بود. علاوه برآن هیدروژن نسبت به باتری منبع انرژی بهتری برای خودروهای تجاری محسوب می‌شود، چرا که محدوده برد و خودمختاری وسیله نقلیه را افزایش می‌دهد.



منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدئو/ مریم امیرجلالی: احمدی نژاد به من گفت صدات و حجابت خوبه!