2 هزار و 200 سوادآموز سال تحصیلی جدید در استان سمنان ثبت نام کردند


2 هزار و 200 سوادآموز سال تحصیلی جدید در استان سمنان ثبت نام کردند

سمنان- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: 2 هزار و 200 نفر بی‌سواد و کم‌سواد در نهضت سوادآموزی استان برای سال تحصیلی جدید ثبت نام کردند و مقدمات واکسیناسیون این افراد نیز آماده می‌شود.

محمد دستورانی روز پنجشنبه به مناسبت روز جهانی سوادآموزی در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: ۴۰۰ محتوا و ۵۲۰ دقیقه محتوای آموزشی طی تفاهم‌نامه با صدا و سیمای مرکز سمنان، یک هزار ساعت آموزش مهارت‌های زندگی و آموزش کامپیوتر به ۱۸۰ نفر در سال تحصیلی پیش رو برای سوادآموزان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: استان سمنان در ۲۵ شاخص حوزه سواد آموزی، سال ۹۸ رتبه خیلی خوب و سال ۹۹ رتبه عالی را کسب کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: ۹۷.۶ درصد از مردم استان باسواد هستند و این استان رتبه دوم کشور را از نظر کمترین تعداد افراد بی‌سواد نسبت به جمعیت دارا است.

دستورانی بیان کرد: ۱۰ هزار نفر از مردم استان سمنان بی‌سواد هستند.

وی ابراز داشت: شعار روز جهانی سواد آموزی امسال «سواد آموزی برای بهبود شرایط با محوریت انسان و کاهش فاصله دیجیتالی» است و ناظر بر این شعار، آموزش کامپیوتر برای سوادآموزان در نظر گرفته شده است.

دستورانی ادامه داد: ۵ مرکز یادگیری محلی در استان وجود دارد که در این مراکز، افراد در کنار سواد، مهارت‌هایی مانند خیاطی و گلدوزی نیز یاد می‌گیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: تردیدی نیست که سواد، کلید ورود به دنیا، موتور محرکه زندگی و بهترین راهکار پیشرفت فردی و اجتماعی است؛ بر این اساس از کم‌سوادان و بی‌سوادان دعوت می‌کنیم در نهضت سوادآموزی ثبت نام کنند و سواد و مهارت‌های دیجیتال خود را ارتقا دهند.

به گزارش ایرنا، ۵۵ سال گذشته، سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو)، هشتم دسامبر را روز سوادآموزی نام‌گذاری کرد و در ایران نیز در تاریخ هفتم دی ۵۸ به فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر پیکار با بی‌سوادی، «نهضت سوادآموزی» تشکیل شد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اوسمار فقط با جام می‌ماند/ پرسپولیس-نساجی بدون حضور بانوان/ پیشخوان