اختصاص 60 میلیارد ریال برای توسعه دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی


اختصاص 60 میلیارد ریال برای توسعه دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: امسال60 میلیارد ریال اعتبار برای اتمام پروژه های عمرانی در بخش پردیس و فضای دانشگاه فرهنگیان استان اختصاص یافت.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری خراسان شمالی محمد علی شجاعی روز جمعه، پس از بازدید از بخش های مختلف دانشگاه فرهنگیان در نشست بررسی مسائل و مشکلات دانشگاه فرهنگیان استان با حضور مدیران استانی، این دانشگاه را به لحاظ پرورش نیروی انسانی معلم یکی از نقاط قوت دانست و افزود: مجموعه های دانشگاهی استان حیثیت و آبروی استان هستند لذا باید حمایت های بیشتری از آنان صورت گیرد.

وی به برگزاری جلسات مستمر در چندین ماه گذشته با حضور مدیران استانی در راستای حل مشکلات دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و گفت: در یک برنامه زمانبندی شده محل فعلی دانشگاه کوثر تخلیه و در اختیار پردیس خواهران دانشگاه فرهنگیان استان قرار خواهد گرفت تا فضای خوابگاهی و آموزشی مجزا شود.

شجاعی افزود : همچنین زمینی به مساحت چهار هکتار در تخته ارکان به پردیس خواهران دانشگاه فرهنگیان اختصاص می یابد که به دلیل ملی بودن پروژه باید اعتبارات آن از سطوح ملی پیگیری و جذب گردد.

خراسان شمالی ۱۸۰ هزار دانش آموز دارد که در بیش از ۲ هزار آموزشگاه زیر نظر ۱۴ هزار نیروی فرهنگی تحصیل می‌کنند.

در این استان بیش از ۴۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌های دولتی، پیام نور، آزاد و دیگر مراکز دانشگاهی تحصیل می‌کنند.

دانشگاه فرهنگیان بخصوص پردیس خواهران با کمبود شدید فضای آموزشی مواجه است، دانشجویان دختر در فضایی مدرسه‌ای در داخل شهر تحصیل می‌کنند و دانشجویان پسر نیز در فاصله ۱۰ کیلومتری شهر بجنورد، در محل اصلی سایت دانشگاه اسکان یافته و به تحصیل مشغولند.

زیرساخت‌های این مرکز آموزش عالی پاسخگوی نیاز دانشجویان نیست چرا که دانشگاه فرهنگیان ماهیت شبانه روزی دارد و باید مراکز رفاهی، غذاخوری و خوابگاه در درون پردیس باشد و همچنین به دلیل اینکه این دانشجویان دوره‌های کارورزی نیز دارند باید به راحتی به مرکز شهر دسترسی داشته باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل گرگ با نوشته های انگیزشی + متن های زیبا و انگیزشی