انتخاب شهردار به دور از سلایق سیاسی و منافع شخصی باشد


انتخاب شهردار به دور از سلایق سیاسی و منافع شخصی باشد

ساوه - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: انتخاب شهردار اصلح و توانمند باید به دور از سلایق سیاسی صورت گیرد و لازم است که این نکته مدنظر اعضای شورای اسلامی شهرهای استان باشد.

«سیدعلی آقازاده» روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا، در خصوص ارزیابی روند انتخاب شهرداران در استان مرکزی اظهار داشت: براساس قانون شورای اسلامی شهر وظیفه انتخاب شهردار و نظارت بر کار شهرداری را برعهده دارد و این مهم باید مدنظر قرار باشد.

وی بیان کرد: مجموعه استانداری مرکزی به ویژه معاونت عمرانی و اداره کل امور شهری در خصوص انتخاب شهرداران به سوالات و راهنمایی‌ها پاسخ می‌دهند تا اعضای شورای شهر انتخابی اصلح داشته باشند.

استاندار مرکزی عنوان کرد: اعضای شوراهای اسلامی شهر باید توجه کنند که علاوه بر نظارت بر امور شهری و تصویب و نظارت بر بودجه، یکی از وظایف مهم آنها، انتخاب شهردار است و پیوسته به اعضای شورا توصیه شده است تا شهردار را خارج از سلایق سیاسی و منافع شخصی انتخاب کنند.

آقازاده با بیان اینکه هماهنگی و اتحاد اعضای شورا در انتخاب درست موثر است، گفت: شهردار باید بر مبنای معیارها و نیاز شهر انتخاب شود و در امور شهری تخصص لازم را داشته باشد.

وی با اشاره به اهمیت توجه به گزینه بومی در انتخاب شهردار، عنوان کرد: ملاک اصلی شایستگی و اصلح بودن است اما در شرایط یکسان، اولویت با فرد بومی است و توصیه می‌کنیم در شرایطی که فرد توانمند و متخصص است، گزینه بومی مورد توجه قرار گیرد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم بلند شدن ناگهانی عروس ایرانی از سر سفره عقد ! / بله نگفت زد زیر میز یا ... !