بندرهای تجاری گوگسر و چارک در شرق و غرب هرمزگان راه اندازی شد


بندرهای تجاری گوگسر و چارک در شرق و غرب هرمزگان راه اندازی شد

بندرعباس- ایرنا- همزمان با سومین روز از هفته دولت، بندرهای تجاری گوگسر در جاسک و چارک در بندرلنگه با دستور ویدئو کنفرانسی استاندار هرمزگان راه اندازی شد.

استاندار هرمزگان روز پنجشنبه در نشست ویدئوکنفرانسی شورای ساماندهی مبادلات مرزی و کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی هرمزگان و راه اندازی این بندرهای تجاری گفت: از سیزدهم شهریورماه جاری دستگاه‌های مسوول در زمینه صادرات و واردات کالا برای پشتیبانی از فعالیت‌های ملوانی در این ۲ بندر تجاری گوگسر و چارک مستقر خواهند بود و خدمات لازم به ملوانان این بندرها ارائه می‌شود تا از طریق مبادی رسمی و قانونی فعالیت کنند.

فریدون همتی افزود: فرمانداران شهرستان‌های بندرلنگه و جاسک موظف هستند که امکانات مورد نیاز دستگاها را در بندر گوگسر و چارک فراهم کنند تا به سرعت ساختار کاملی از نظر زیرساخت‌ها و سایر امکانات در این بندرها فراهم شود.
وی بیان داشت: با این اقدام در بندرهای گوگسر و چارک، همانند سایر بندرهای کوچک که در استان هرمزگان در حال فعالیت و ارائه خدمات به ملوانان هستند، در این ۲ بندر نیز خدمات مناسبی ارائه خواهدشد.
استاندار هرمزگان اظهارداشت: هدف ما اینست که با کمک دستگاه‌های مسوول و همه ملوانان با استفاده از لنج ها، از ایران به سمت کشورهای همجوار صادرات کالاهای تولیدی استان و کشور را داشته باشیم و در مقابل کالاهای مورد نیاز نیز وارد شود.
همتی یادآورشد: افزایش صادرات موجب رونق فعالیت‌های تجاری ملوانان و لنج داران خواهدشد و به افزایش رونق اقتصادی، تولید و صادرات غیرنفتی در کشور نیز کمک خواهد کرد که دولت نیز از این رویکرد که پشتیبانی از تولید هم محسوب شده، حمایت می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: خواسته ما از ملوانان و صاحبان لنج ها این است که علاوه بر واردات به صادرات کالاهای تولیدی کشور و استان هرمزگان هم توجه ویژه‌ای داشته باشند و به اندازه واردات، صادرات نیز صورت گیرد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تصاویر | سریع‌ترین 0 تا 100 خودروهای زمین