برترین های قرن با نصرالله عبداللهی: رایکوف هم مربی بود، هم پزشک، هم روانشناس؛ علی کریمی بهترین دفاع چپی بود که دیدم


برترین های قرن با نصرالله عبداللهی: رایکوف هم مربی بود، هم پزشک، هم روانشناس؛ علی کریمی بهترین دفاع چپی بود که دیدم

نصرالله عبداللهی، پیشکسوت باشگاه استقلال در پروژه بزرگ تیم منتخب و برترین های قرن مقابل دوربین طرفداری قرار...

میهمان این برنامه تیم منتخب و برترین های قرن ورزش ایران، نصرالله عبداللهی است. بازیکن، سرمربی و سرپرست سابق باشگاه استقلال. نصرالله عبداللهی مثل سایر رأی دهندگان حاضر در پروژه بزرگ طرفداری با سوال سامان خدایی در خصوص معیار انتخاب یک بازیکن در ترکیب تیم منتخب قرن رو به رو شد. از دید مشاور فنی فعلی تیم استقلال، کسانی می توانند در تیم منتخب قرن قرار بگیرند که نزد مردم از محبوبیت بالایی برخوردار باشند هم چنین عناوین و افتخارات نیز بخشی جدانشدنی از بازیکنی است که می تواند در ترکیب یازده نفره تیم منتخب قرن قرار بگیرد. بخش ویژه این برنامه به جایی برمی گردد که نصرالله عبداللهی در خصوص علی کریمی صحبت می کند. عبداللهی علی کریمی را در پست مدافع چپ قرار می دهد و توضیحات لازم و کافی در این خصوص را نیز ارائه می دهد که شما می توانید با مراجعه به ادامه این مطلب، آن را بخوانید و ببینید. پیشنهاد ما به شما این است که این برنامه را تا انتها تماشا کنید.

سلام و درود می گویم به مخاطبان رسانه طرفداری. با یکی دیگر از برنامه های تیم منتخب و برترین های قرن ورزش ایران همراه شما هستیم. باز هم در این برنامه کسی مهمان ماست که نامش بارها تکرار شده و در تیم منتخب قرن قرار گرفته، جناب نصرالله عبداللهی که نیازی به معرفی ندارند. بازیکن تاج و استقلال، سرمربی سابق و سرپرست این تیم. سلام، ممنون که در این برنامه مقابل دوربین رسانه طرفداری قرار گرفتید.

سلام می کنم به شما و بینندگان عزیز. در خدمت شما هستم.

نام شما بارها در این برنامه تکرار شده، قبل از اینکه بخواهم بروم سراغ ترکیب می خواهم بپرسم که یک بازیکن باید چه معیار و ویژگی هایی داشته باشد که لقب برترین بازیکن قرن را بگیرد.

این بازیکنان را مردم در نگاه خودشان تعیین می کنند. کسانی که محبوب ترین ورزشکاران و بهترین در دوران خودشان بوده اند یا در پایان بازی کدام بازیکن بهتر است یا بهتر نیست بعد برمی گردد به مقام هایی که آن بازیکنان بدست آورده اند بالاخره بازیکنی که خیلی خوب باشد در آن زمان ها می توانسته مقام هایی بدست بیاورد و مجموع اینها می شود برگزیده.

اگر موافق باشید برویم سراغ ترکیب مان و با پست دروازه بان شروع کنیم.

چند دروازه بان خوب داشته ایم. آنهایی که من می شناختم ممکن است قبل از ما هم بوده اند کسانی. ناصر حجازی، منصور رشیدی، عابدزاده در زمان خودشان خیلی خوب بوده اند و جزو بهترین ها، انتخاب من ناصر حجازی است.

می گفتند اگر ناصر حجازی درون دروازه باشد خیال مدافعان راحت است اما خب کدام دو دفاع وسط می توانند خیال ناصر حجازی را راحت کنند؟ خود شما هم در این پست بازی کرده اید و بارها نام شما در این پست قرار گرفته است.

من با خیلی مدافعان بازی کرده ام. مدتی با قلیچ خانی بازی می کردم مدتی با ذوالفقارنسب مدتی با میرفخرایی، کازرانی. به نظر من پرویز قلیچ خانی و حسین کازرانی لیاقت این را دارند که بهترین مدافعان باشند.

بک راست و چپ.

دفاع راست به نظر من با یک خورده فاصله حسین نظری خیلی خوب بود و تمام دورانی که بازی می کرد او را می پسندیدم. دفاع چپ مقداری پیش خودم فکر کردم ولی به این نتیجه رسیدم، علی کریمی که بعد ها فوروارد و هافبک نفوذی بازی کرد و بازیکنی تکنیکی است، اولین باری که درخشید بازیهای آسیایی بود که تیم ایران اول شد و آقای پورحیدری از ایشان به عنوان دفاع چپ استفاده کرد که خیلی خوب بازی می کرد و بعد ها شاید چون تیم های دیگر نیاز داشتند او جلوتر بازی کند به جلو بردنش ولی به نظر من بهترین دفاع چپی که بوده و بازی کرده ایشان است.

با اینکه دوران کوتاهی ایشان در آن پست بودند ولی ایشان را بهترین در آن پست می بینید.

بله.

خط هافبک و هافبک دفاعی.

4 هافبکی که انتخابم هستند را به ترتیب می گویم حالا می شود جای آنها را هم عوض کرد. کریم باقری، ابراهیم قاسمپور، محمد صادقی و علی پروین.

پس هافبک دفاعی می شود کریم باقری. در آن جام جهانی که بودید ابراهیم قاسمپور هافبک راست بازی می کرد؟

بله. وقتی هم که شاهین پیش ما بود و با هم بازی می کرد آن موقع دفاع راست بازی می کرد ولی خیلی مواقع هافبک چپ بازی می کرد.

دو مهاجم می خواهیم.

دو نفر را انتخاب کرده ام. حسن روشن و علی دایی ولی به نظر من جای خداداد عزیزی هم خالی است ای کاش می توانستم اینور آنور کنم ایشان هم باشند. حسن روشن و علی دایی.

اتفاقا هر دو رای دارند و دو مهاجم تیم ما هستند. سه بازیکن برتر قرن؟

این چیزی است که من دوست دارم، شاید خیلی ها این را انتخاب نکنند. علی کریمی، ناصر حجازی و حسن روشن انتخاب من هستند.

به ترتیب؟

بله.

مربی قرن؟

مربی خارجی رایکوف و ایرانی حشمت مهاجرانی.

با رایکوف کار کردن چطور بود؟ چون اکثر هم نسل های شما در این انتخاب بی چون و چرا رایکوف را انتخاب می کنند.

رایکوف هم مربی بود هم پزشک، هم روانشناس بود و خیلی چیزها در فوتبال ما وضع کرد غیر از اینکه سیستم ما را عوض کرد و 4-2-4 را به 4-3-3 تبدیل کرد، این کارها را هم انجام می داد. بازیکنانی که مصدوم می شدند آن موقع دکتر تخصصی نبود در ایران خیلی کم بودند منتها خودش دکترای تخصصی در پزشکی داشت تقریبا و شاید یک پیچیدگی پا را پزشکان عادی ما در دو هفته خوب می کردند اما رایکوف با کارهایی که انجام می داد یک هفته ای درمان می کرد. از لحاظ روانشناسی خیلی خوب بود، مجموعا خصوصیات یک مربی خوب را داشت که اگر الان هم بود جزو مربیان خوب بود.

از استعدادیابی هم که.

بله خیلی چیزها را در ایران عوض کرد.

بهترین داور قرن.

واقعیت این است که آقای فغانی هست. در جام جهانی سوت زده و بازیهای بزرگی بوده. در زمان ما آقای نامدار بود که اولین کسی بود که به جام جهانی رفت و سوت زد ولی روی هم رفته علیرضا فغانی.

برترین تیم قرن؟

تیم 78 انتخاب من است چون خیلی بازیهای خوبی انجام دادند. ما تنها تیمی بود که به المپیک رفتیم و راهی دور دوم شدیم. تنها تیمی بودیم که جزو 8 تیم برتر دنیا رفتیم و تیم تا حالا نرفته است، الان که به سختی به المپیک می روند بعد همان تیم تنها تیمی بود که از آسیا و اوقیانوسیه و رژیم اشغالگر قدس که بود از همه یکی می رفت بالا و جام جهانی هم که با 16 تیم انجام می شد نه 32. یعنی یک تیم از آسیا می رفت و کل جام جهانی هم با 16 تیم انجام می شد. از هر لحاظ حساب کنید به نظر من آن تیم برتر است.

انتخاب پایانی، برترین ورزشکاران قرن.

غلامرضا تختی، محمد نصیری و عبدالله موحد.

در این بخش امضای شما را برای ثبت برگه رأی می خواهیم و همینطور این را به مخاطبان طرفداری بگویم که این تنها برنامه ما با نصرالله عبداللهی نیست و امروز شما تیم منتخب قرن را تماشا می کنید و آخر هفته برنامه خاطره بازی را داریم. اما در صوص این تیم منتخب هر صحبتی هست، بفرمایید.

این نظر من بود که انتخاب کردم و ممکن است خیلی ها نظرات دیگری داشته باشند ولی در این مدت کم، از دیشب تا حالا که فکر کردم به این نتیجه رسیدم. شاید بازیکنانی باشند که از قلم افتاده اند و من معذرت می خواهم اگر اشتباهی کرده ام ولی نظرم در یک روز این بود.

ممنون از حضورتان در این برنامه.

فرم نظرخواهی تکمیل شده نصرالله عبداللهی

برترین های قرن با نصرالله عبداللهی: رایکوف هم مربی بود، هم پزشک، هم روانشناس؛ علی کریمی بهترین دفاع چپی بود که دیدم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!