152 بیمار کرونایی در شهرستان کلاله بستری هستند


152 بیمار کرونایی در شهرستان کلاله بستری هستند

گنبدکاووس - ایرنا - فرماندار کلاله در شرق گلستان گفت : هم اکنون 152 بیمار کرونایی بستری شده در بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) این شهرستان 19 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

محمد ابراهیمی تودرواری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: بیش از ۶۰ درصد از بیماران کرونایی بستری در بیمارستان رسول اکرم(ص) ساکن کلاله و بقیه از شهرهای همجوار هستند که با وجود تلاش شبانه روزی کادر درمان در ۲۴ ساعت گذشته سه نفر از این بیماران جان خود را از دست دادند.

به گفته وی در شبانه روز گذشته ۴۵ بیمار کرونایی جدید در بیمارستان کلاله بستری شدند اما آمار ترخیص ۲۴ نفر بود و نگرانی حوزه بهداشت و درمان ادامه روند صعودی شیوع کرونا در شهرستان است.

وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی و ملزومات درمانی مانند تخت بستری در بیمارستان اظهار امیدواری کرد در سفر امروز رییس و تعدادی از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به گلستان زمینه بهبود وضعیت این مرکز درمانی فراهم شود.

ابراهیمی تودرواری با قدردانی از هیات‌های مذهبی کلاله برای رعایت شیوه‌نامه بهداشتی ستاد ملی کرونا در آیین عزاداری، گفت: آیین دهه اول محرم بر اساس بازدیدهای میدانی تیم‌های بازرسی با رعایت پروتکل های بهداشتی در مساجد و هیات‌های شهرستان برگزار شد.

لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی

فرماندار کلاله ضمن درخواست از مردم نسبت به استفاده مداوم از ماسک و حفظ فاصله گذاری اجتماعی تا زمان تکمیل انجام واکسیناسیون همگانی، تاکید کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان بهتر شده و هم اینک بیش از ۷۰ درصد مردم در معابر و خیابان‌ها از ماسک استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به همکاری بالای ۹۰ درصدی بازاریان کلاله با ستاد کرونا مبنی بر تعطیلی فعالیت تمام گروه‌های شغلی به غیر از گروه یک، ابراز امیدواری کرد که در صورت ادامه این همکاری در کنار رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی، روند شیوع ویروس کرونا در شهرستان کاهش یابد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کلاله به خبرنگار ایرنا گفت که شرایط شیوع کرونا در شهرستان بحرانی است و مردم باید پروتکل‌های بهداشتی را بیش از گذشته رعایت کنند، ماسک بزنند و در خانه بمانند.

ابراهیم فدایی افزود: با فعال کردن ۱۲ مرکز جامع سلامت، ۵۳ خانه بهداشت، یک مرکز تجمیعی و یک مرکز مختص فرهنگیان واکسیناسیون بدون تعطیلی در کلاله در حال انجام است.

152 بیمار کرونایی در شهرستان کلاله بستری هستند

۲۴ هزار نفر کلاله‌ای تاکنون واکسن کرونا زدند

وی جامعه هدف بالای ۱۸ سال کلاله برای انجام واکسیناسیون علیه ویروس کرونا را ۷۶ هزار نفر اعلام کرد و گفت: تاکنون ۲۴ هزار نفر از جمعیت بالای ۴۰ سال این شهرستان واکسن کرونا دریافت کردند.

وی اظهارداشت: با کاهش سن واکسیناسیون با توجه به جمعیت جوان جامعه استقبال از تزریق واکسن بیشتر می‌شود.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گلستان، در زمان حاضر هزار و ۸۹۹ نفر مبتلا به ویروس دلتا کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که این آمار نسبت به روز گذشته ۱۴ نفر بیشتر شده است.

عبدالرضا فاضل از رعایت نکردن برخی از شهروندان به شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فعالیت شماری از اصناف و مشاغل گروه‌های شغلی ۲، سه و چهار در این استان انتقاد کرد و افزود: از این تعداد ۲۲۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی منطقه بستری هستند.

شهرستان افزون بر ۱۳۰ هزار نفری کلاله در شرق استان گلستان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاپید: نتانیاهو هیچ بهانه‌ای برای رد توافق تبادل اسرا ندارد