رزمایش نظامی مشترک سئول و واشنگتن به رغم تهدیدهای کره شمالی برگزار می‌شود


رزمایش نظامی مشترک سئول و واشنگتن به رغم تهدیدهای کره شمالی برگزار می‌شود

خبرگزاری آریا-کره جنوبی و ایالات متحده آمریکا روز دوشنبه 16 اوت مانورهای نظامی سالانه خود را آغاز خواهند کرد.

رزمایش نظامی مشترک سئول و واشنگتن به رغم تهدیدهای کره شمالی برگزار می‌شود
خبرگزاری آریا-کره جنوبی و ایالات متحده آمریکا روز دوشنبه 16 اوت مانورهای نظامی سالانه خود را آغاز خواهند کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی روز یکشنبه به نقل از ستاد مشترک ارتش (JCS) ضمن اعلام این خبر اضافه کرد که این رزمایش به مدت 9 روز ادامه خواهد داشت.
این مانور نظامی در حالی برگزار می‌شود که کره شمالی همواره نسبت به چنین رزمایشی حساس بوده است و عمدتا آن‌را «تمرین جنگ» نامیده است. کره شمالی این‌بار هم به آمریکا و کره جنوبی هشدار داده بود که دست از برگزاری چنین رزمایشی بردارند در غیر این صورت عواقب آن در انتظار این دو کشور خواهد بود.
کیم یو جونگ، خواهر قدرتمند رهبر کره شمالی، همسایه جنوبی را به دلیل ادامه برگزاری این رزمایش به جنگ‌طلبی علیه پیونگ یانگ متهم کرده است.
این رزمایش نظامی به صورت کلاسیک همواره و هر سال در فصل بهار و تابستان برگزار می‌شود. ستاد مشترک ارتش کره جنوبی و همچنین وزارت دفاع این کشور به درخواست‌ها برای اظهار نظر در این رابطه پاسخی نداده‌اند.
در حالی‌که اخیرا و پس از یکسال تنش در روابط میان کره جنوبی و شمالی، دو کشور مجددا خط ارتباطی دو پایتخت را راه‌اندازی کرده‌اند، چنین اقدامی می‌تواند بار دیگر بر میزان تنش‌های میان پیونگ یانگ و سئول بیفزاید. در همین زمینه یک روز پس از آغاز آموزش مقدماتی این کشور برای برگزاری رزمایش، کره شمالی به تماس‌های معمول در خط ارتباطی ویژه دو پایتخت پاسخ نداده است.
پیش از برگزاری هر ساله این رزمایش، تنش‌ها میان دو همسایه در شبه جزیره کره شدت می‌یابد و هر بار به رغم تهدیدهای پیونگ یانگ، سئول بار دیگر این مانور نظامی مشترک را با آمریکا برگزار می‌کند.

خواهر رهبر کره شمالی نسبت به برگزاری رزمایش سالانه کره جنوبی با آمریکا هشدار داد
کیم یو جونگ، خواهر رهبر کره شمالی روز یکشنبه هشدار داد که رزمایش نظامی سالانه آمریکا با کره جنوبی آینده روابط بین پیونگ یانگ و سئول را تیره خواهد کرد.
خبرگزاری دولتی کره شمالی در حالی این سخنان هشدارآمیز خواهر کیم جونگ اون را منتشر کرد که پیونگ یانگ چند روز پیش ضمن برقراری مجدد خطوط ارتباطی با کره جنوبی نسبت به آغاز دور جدیدی از تنش زدایی با سئول ابراز امیدواری کرده بود.
کیم یو جونگ گفت: «دولت و ارتش ما از نزدیک نظاره خواهد کرد که کره جنوبی بار دیگر رزمایش جنگی خصمانه را انجام خواهد داد یا تصمیمی جسورانه خواهد گرفت.»
خواهر رهبر کره شمالی افزود: «امید یا یاس؟ این تصمیمی است که برعهده ما نیست.»
انتظار می رود که رزمایش نظامی مشترک کره جنوبی و آمریکا طی ماه جاری میلادی برگزار شود. با این حال وزارت دفاع کره جنوبی پیش از این گفته بود که واشنگتن و سئول در حال مذاکره بر سر زمان و نحوه برگزاری این رزمایش هستند.
کیم جونگ اون چند مسئول ارشد کره شمالی را به دلیل سهل‌انگاری در مقابله با کرونا برکنار کرد
از سوی دیگر پیونگ یانگ و سئول در حال مذاکره برای برگزاری نشستی در راستای برقراری مجدد روابط دو کشور هستند. با این حال کیم یو جونگ هشدار داد که تصور در دسترس بودن برگزاری چنین نشستی «نسنجیده» است.
دو کره با وجود برقراری آتش بس پس از جنگ در شبه جزیره کره بین سال های 1950 تا 1953 همچنان قرارداد صلح امضاء نکرده اند و عملا هنوز در جنگ به سر می برند.

رسانه کره‌شمالی از سئول و واشنگتن خواست تا مانورهای مشترک را متوقف کنند
یک نشریه تبلیغاتی کره شمالی شنبه از کره جنوبی و ایالات متحده خواست تا مانورهای مشترک نظامی را متوقف کنند و اگر کره جنوبی به دنبال صلح در این شبه جزیره است، نیروهای آمریکایی را از کشورش بیرون کند.
به گزارش خبرگزاری یونهاپ، هفته نامه تونجیل سینبو چاپ کره شمالی در سرمقاله‌ای بار دیگر این مانورهای نظامی را به عنوان "تمرینی با تبانی نیروهای خارجی" محکوم کرد.
در این مطلب آمده است: این عملیاتی با هدف حمله‌ای پیش دستانه علیه جمهوری ما و یک تمرین مقدماتی برای به راه انداختن یک جنگ هسته‌ای است. مردم کره جنوبی باور دارند که با توقف تمرینات جنگی در کره جنوبی و حذف سیاست خصمانه از طریق خروج نیروهای آمریکایی از آنجا، صلح تضمین می‌شود.
این مطلب در بحبوحه افزایش انتقاد کره شمالی از مانورهای سالانه این متحدان و درخواست دوباره برای خروج بیش از 28 هزار نیروی آمریکایی از کره جنوبی منتشر می‌شود.
اوایل همین ماه، کیم یو-جونگ، خواهر قدرتمند رهبر کره شمالی هشدار داد که با این مانورها روحیه آشتی طلبانه که با وصل مجدد تماس میان دو کره ایجاد شد، ضعیف می‌شود.

رئیس جمهور کره جنوبی: دو کره از "نهادینه شدن" صلح سود خواهند برد
به رغم انتقاد کره شمالی از برگزاری مانور مشترک سئول و واشنگن،رئیس جمهور کره جنوبی امروز (یکشنبه) پیشنهاد داد که سئول و پیونگ‌یانگ صلح را در شبه‌جزیره کره نهادینه کنند و یک سیستم اعتمادسازی به سبک آلمان در مورد هدف بلندمدت‌تر اتحاد مجدد ایجاد کنند.
به گزارش خبرگزاری یونهاپ، مون جائه-این، رئیس جمهور کره جنوبی این اظهارات را در نطق روز آزادی به مناسبت هفتاد و ششمین سالروز استقلال شبه جزیره کره از حکومت استعماری ژاپن بین سال‌های 1910 تا 1945 میلادی پس از جنگ جهانی دوم مطرح کرد.
وی گفت: نهادینه کردن قاطعانه صلح در شبه‌جزیره کره قطعا به نفع هر دو کره خواهد بود.
مون جائه-این ضمن توصیف این جدایی به عنوان بزرگ‌ترین مانع مسدودکننده رشد، رفاه و صلح دائمی، تاکید کرد که دو کره می‌توانند از تاریخ آلمان درس بگیرند.
وی افزود: کره جنوبی و کره شمالی همچنین می‌توانند موانع را رفع کنند و یک "مدل شبه‌جزیره کره" ایجاد کنند که در آن با یکدیگر همزیستی کنند و برای رفاه شمال شرق آسیا با یکدیگر همکاری و مشارکت کنند اگرچه دستیابی به اتحادمجدد زمان بیشتری خواهد برد.
مون جائه-این تصریح کرد: هنگامی که ما بتوانیم به جای وجود داشتن به عنوان یک کشور جزیره‌ای با قاره ارتباط برقرار کنیم، مزایا و سودی که جمهوری کره می تواند از آن برخوردار باشد بسیار بیشتر خواهد بود.
وی افزود: اگر ما با انرژی و به طور خستگی‌ناپذیر صلح در شبه‌جزیره کره را تصور کنیم، تصورات ما می‌توانند فراتر بروند و در سراسر اوراسیا گسترش یابند. اگر دست از تلاش برای آشتی و همکاری نکشیم، این مانع و سد سرسخت نهایتا فرو می پاشد و امیدها و رفاه جدیدی فراتر از رویاهای ما آغاز خواهند شد.
رئیس جمهور کره جنوبی اظهار داشت: امسال سی‌امین سالروز الحاق مشترک دو کره به سازمان ملل است؛ یک سال پس از آنکه آلمان شرقی و غربی پس از 45 سال جدایی به اتحاد مشترک دست یافتند.
همزمان با اینکه همکاری‌های بین‌مرزی به ویژه در بحبوحه پاندمی کرونا مهم‌تر شده است، وی بار دیگر از کره شمالی به عنوان یکی از اعضای "جامعه زندگی آسیای شرقی" خواست تا به ابتکارعمل همکاری شمال شرق آسیا برای بهداشت عمومی و کنترل بیماری‌های مسری و عفونی بپیوندد.
این اظهارات مون جائه-این در حالی مطرح شدند که کره شمالی قویا به مانور نظامی مشترک کره جنوبی و آمریکا معترض است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کره شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر گمشده یسنا کیست و آخرین وضعیت گم شدنش چیست؟