اقامتگاه بوم‌گردی شهر پنهان سامن میزبان خبرنگاران


اقامتگاه بوم‌گردی شهر پنهان سامن میزبان خبرنگاران

همدان- ایرنا- کهن شهر سامن میزبان اصحاب خبر و رسانه بود تا خبرنگاران در اقامتگاه بوم‌گردی در قامت شهر جهانی انگور و مبلمان منبت، لحظاتی را به دور از مشکلات و دل‌نگرانی‌های کرونا دور هم جمع شوند.

به گزارش ایرنا؛ باغ شهر سامن مملو از جاذبه‌های طبیعی و بکر خدادادی است که این شهر را به قطعه‌ای از بهشت تبدیل کرده و در کنار دیگر مزیت‌ها و ظرفیت‌هایش، به واسطه قدمت تاریخی کهن آن و پیدا شدن شهری در دل زمین، امروز در بام نخستین شهرهای گردشگری ایران قرار گرفته و اهالی خوش‌ذوق سامن هر روز به دنبال فکر و ایده خلاقانه برای توسعه گردشگری این شهر هستند.

اقامتگاه بوم‌گردی شهر پنهان سامن از آن دست نقاط قوت گردشگری این کهن شهر به شمار می‌رود،با وجود اینکه زمان زیادی از آغاز فعالیت آن نمی‌گذرد، اما آجر و خشت‌هایش بوی اصالت می‌دهد، از همان بدو ورود بوی اصالت شهر را احساس می‌کنی، کُلون و کوبه روی درِ ورودی، آجر و خشت‌هایی با بوی کاه‌گِل، در و پنجره‌های اُرُسی که به زیبایی نور خورشید را با رنگ‌های زیبا به داخل اتاق‌ها با سبک پهلوی و قاجاریه منعکس کرده و دالان ورودی و ایوان اقامتگاه که پُر از اشیای عتیقه و تاریخی است، طاق‌های ضربی و حیاطی وسیع با حوض آبی که گل‌های زیبا و رنگارنگ آفتابگردان، نسترن و داودی آن را احاطه کرده است.

«سیدرضا حسینی» که با سرمایه خود آنچنان فضایی را در شهر سامن ایجاد کرده که بهترین، بزرگترین و مجهزترین اقامتگاه بوم‌گردی استان همدان لقب گرفته است و تاکنون به بیش از ۲۰ شهر گردشگری ایران سفر کرده و ایده‌های نابی برای اقامتگاه بوم‌گردی خود به‌دست آورده تا بتواند فضایی دلنشین و به‌یادماندنی برای مشتاقانی که به این شهر کهن و تاریخی سفر می‌کنند، مهیا کند.

این اقامتگاه که کاربری مسکونی داشته، عملیات مرمت و احیای آن از سال ۹۷ با مدیریت «سیدرضا حسینی» آغاز شد و پس از خرید ملک، کار زیادی برای احیای این بنا انجام داد تا به امروز که به اقامتگاه بوم‌گری در شهر سامن تبدیل و طبق معماری سنتی و بومی منطقه مرمت شده و تاکنون حدود بیش از ۲.۵ میلیارد تومان اعتبار از سرمایه شخصی برای مرمت و احیای این اقامتگاه هزینه کرده و بدون دریافت هیچگونه تسهیلاتی برای ۱۵ نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده است.

اقامتگاه بوم‌گردی شهر پنهان سامن میزبان خبرنگاران

خبرنگاران، اصحاب خبر و رسانه در کنار فعالان فضای مجازی امروز /یکشنبه/ روز آرام و دلنشینی را در اقامتگاه بوم‌گردی شهر پنهان سامن سپری کردند، یکی از نقاط گردشگری این شهرستان که بدون شک شهر زیرزمینی سامن تکمیل کننده مثلث گردشگری آن است و بارها اصحاب خبر برای معرفی و گردشگر پذیر بودن آن مطالب و اخبار اثرگذاری را منتشر کرده‌اند.

امام جمعه ملایر یکی از سخنرانان این آیین بود که ضمن تمجید از جایگاه والای خبرنگاران از زمان جبرئیل امین به عنوان پیام‌رسان وحی تا ثبت وقایع کربلا توسط سه تن از معصومان(ع) گفت: در بیان مقام رفیع خبرنگاران همین بس که یک حادثه را با ثبت و ضبط آن به یک وقایع تاریخی و ماندگار تبدیل می‌کنند.

حجت الاسلام محمدباقر برقراری تمامی خبرنگاران در ثبت جهانی وقایع نقش‌آفرینی ‌می‌کنند، افزود: چنانچه وقایع تاریخی ثبت نشود، دچار تحریف خواهد شد و به دست آیندگان نمی‌رسد.

وی جبرئیل امین را سر سلسله‌جنبان خبرنگاران دانست و بیان کرد: همانگونه که جبرئیل امین واسط بین خدا و پیعمبر(ص) است، خبرنگاران نیز از پرداختن به جزئیات بیرون بیایند و به مسائل کلان کشور بپردازند.

اقامتگاه بوم‌گردی شهر پنهان سامن میزبان خبرنگاران

خبرنگاران روایتگر واقعه کربلا باشند

امام جمعه ملایر با بیان اینکه تاریخ وقایع کربلا را سه معصوم(ع) امام سجاد(ع)، حضرت زینب(س) و امام باقر(ع) ثبت جهانی کردند، تاکید کرد: خبرنگاران اجازه ندهند نهضت عظیم عاشورا فراموش شود.

حجت الاسلام برقراری با بیان اینکه در ثبت واقعه غدیر کوتاهی شد، خاطرنشان کرد: اگر غدیر بزرگ شمرده می‌شد، عاشورا تکرار نمی‌شد و امروز می‌طلبد میراث‌داران غدیر این ایام را زنده نگه دارند.

وی خواستار به تصویر کشیدن حادثه کربلا توسط خبرنگاران به عنوان یو کور ارزشمند و ماندگار شد و خطاب به خبرنگاران تاکید کرد: روایتگر واقعه کربلا باشید تا در تمامی فعالیت‌هایتان با حجاب و عفاف، غیرت، تخصص و صلابت‌تان همواره مورد تایید خبرنگاران آسمانی و حادثه کربلا باشید.

حجت الاسلام برقراری: در ثبت واقعه غدیر کوتاهی شد، اگر غدیر بزرگ شمرده می‌شد، عاشورا تکرار نمی‌شد و امروز می‌طلبد میراث‌داران غدیر این ایام را زنده نگه دارند.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه اصالت خبرنگاری در شخصیت‌های خبرنگاران واقعه کربلا نهفته است، اظهار داشت: خبرنگاران باید از شخصیت‌هایی همچون حضرت زینب(س)، امام سجاد(ع) و امام باقر(ع) الگوبرداری کنند و خودشان را به صحنه کربلا ببرند و روایتگری کنند.

حجت الاسلام برقراری همچنین شهر سامن را دارای ظرفیت‌های ویژه دانست و ادامه داد: شهر زیرزمینی سامن یک واقعیت و دارای ظرفیت‌های قوی است که خبرنگاران باید برای معرفی و شناساندن آن کار کنند.

محرم فرصتی ناب برای سعادتمند شدن است

امام جمعه سامن نیز ایام محرم و صفر را فرصتی ویژه برای سعادتمند شدن شیعیان و بهره‌گیری از این ایام دانست و گفت: هم اکنون که پرچم عزای اباعبدالله الحسین(ع) در همه جا برافراشته شده است، باید از مجالس عزادارای امام حسین(ع) به نحو مطلوب استفاده شود.

حجت الاسلام حسین طباطبایی با قدردانی از زحمات دلسوزانه و شبانه‌روزی خبرنگاران بیان کرد: خبرنگاران باید خبر را درست، به موقع و مستند ارائه دهند و از ائمه معصومین(ع) الگو بگیرند.

وی تاکید کرد: خبرنگاران باید دنبال خبرهای خوب و امیدآفرین به مردم باشند و ضمن تلاش برای جلب رضای خداوند، مردم را از حقایق عاشورا و واقعه کربلا به واسطه برگزاری مجالس عزاداری امام حسین(ع) آگاه کنند.

شهردار سامن نیز، میزبانی شهرداری و شورای اسلامی شهر و بخشدار سامن از خبرنگاران را موجب افتخار دانست و اصحاب رسانه را بازوان توانمند و مشاوران خوبی برای مدیران به ویژه مدیران جوان در پیشبرد امور و توسعه شهری عنوان کرد.

اقامتگاه بوم‌گردی شهر پنهان سامن میزبان خبرنگاران

خبرنگاران مشاوران قوی برای مدیران جوان باشند

"شهاب‌الدین تقوی" خواستار همراهی و کمک خبرنگاران بیش از گذشته با مجموعه شهرداری سامن شد و افزود: بدون شک بسیاری از مسائل و مشکلات با همفکری و همراهی خبرنگاران قابل حل است و باعث ایجاد انگیزه در بین مدیران خواهد شد.

وی خبرنگاران را چشم بیدار مردم و جامعه دانست و افزود: سامن دارای ظرفیت‌های بالایی همچون شهر زیرزمینی است که می‌تواند در توسعه گردشگری آن بسیار بااهمیت باشد.

شهردار سامن همچنین اقامتگاه بوم‌گردی سامن را از دیگر ظرفیت‌های گردشگری شهرستان و استان عنوان و بیان کرد: بخش خصوصی در این زمینه بسیار خوب ورود کرده و بنای ما بر توسعه این ظرفیت‌ها است.

تقوی ابراز امیدواری کرد: به زودی شاهد افتتاح شهر زیرزمینی سامن و گردشگرپذیر شدن آن به عنوان یک قطب مهم گردشگری استان باشیم.

به گزارش ایرنا؛ در این آیین از زحمات خبرنگاران شهرستان ملایر و فعالان فضای مجازی تقدیر به عمل آمد.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی