طرز تهیه توپک سوخاری ایتالیایی خوشمزه


طرز تهیه توپک سوخاری ایتالیایی خوشمزه

پارسینه: در مطلب زیر طرز تهیه توپک برنج سوخاری ایتالیایی را باری شما عزیزان تدارک دیده ایم.

طرز تهیه توپک سوخاری ایتالیایی خوشمزه

در مطلب زیر طرز تهیه توپک برنج سوخاری ایتالیایی را باری شما عزیزان تدارک دیده ایم.

مواد لازم

تخم‌مرغ: ۵ عدد

برنج پخته: ۴ پیمانه

آرد سوخاری: ‌۲ پیمانه

پنیر پارمسان: ۱ پیمانه

پنیر موزارلا: به مقدار لازم

جعفری خردشده: ۲ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه:‌ به مقدار لازم

هر پیمانه معادل ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار است.

طرز تهیه توپک برنج سوخاری ایتالیایی

طرز تهیه توپک سوخاری ایتالیایی خوشمزه

برای طرز تهیه توپک برنج سوخاری ایتالیایی، ابتدا ۴ پیمانه برنج را بپزید و آب‌کش کنید. برنج باید خوب پخته و نرم شده باشد. برنج‌ها را در یک کاسه بریزید و سپس روی آن، ۲ عدد تخم‌مرغ بشکنید. پنیر پارمسان را را رنده کنید و به اندازه ۱ پیمانه، روی برنج و تخم‌مرغ بریزید. سپس نمک و فلفل را به میزان دلخواه، به مواد اضافه کنید و سپس با دست ورز دهید.

به اندازه یک قاشق از مواد را جدا کنید و وسط آن یک تکه پنیر موزارلا قرار دهید. مواد را کف دستتان گرد کنید و به شکل توپک در بیاورید. با همه مواد همین کار را تکرار کنید.

۳ تخم‌مرغ دیگر را در یک کاسه بشکنید و خوب هم بزنید. در ظرف گودی دیگر، آرد سوخاری بریزید. تابه نچسبی را روی حرارت قرار داده و در آن مقداری روغن سرخ‌کردنی بریزید. تا داغ شدن روغن، صبر کنید.

توپک‌ها را اول در ظرف تخم‌مرغ بچرخانید و سپس داخل ظرف آرد سوخاری فرو کنید. تخم‌مرغ و آرد باید تمام قسمت‌های توپک را بپوشاند. روغن که داغ شد، توپک‌ها را در تابه قرار دهید و سرخ کنید. پس از سرخ شدن تمام توپک‌ها، آنها را روی دستمال کاغذی یا حوله تمیز کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی آن جذب شود. می‌توانید این توپک‌ها را با جعفری خردشده یا سبزیجات دیگر تزئین کنید و همراه با سس کچاب یا سس‌های دیگر میل کنید.

کالری این غذا زیاد است؛ پس برای افرادی که رژیم دارند، توصیه نمی‌شود. این فینگرفود در ایتالیا به صورت پیش غذا سرو می‌شود، اما شما می‌توانید از آن در وعده‌های شام و ناهار نیز استفاده کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فست‌فود

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج