طرز تهیه نرگسی لوبیا سبز با گوشت


در این روش خواهیم دید که چطور می‌توانیم یک نرگسی لوبیا سبز خوشمزه با طعم گوشت و سیر داشته باشیم. بدون شک در این روش تهیه نرگسی لوبیا سبز هم غذای بینظیری خواهید داشت. مواد لازملوبیا سبز خرد شده نیم کیلوگوشت چرخ کرده 250 گرمپیاز خرد شده نصف پیمانهتخم مرغ 4 عددآب مرغ 2 پیمانهسیر …

در این روش خواهیم دید که چطور می‌توانیم یک نرگسی لوبیا سبز خوشمزه با طعم گوشت و سیر داشته باشیم. بدون شک در این روش تهیه نرگسی لوبیا سبز هم غذای بینظیری خواهید داشت.

مواد لازم
لوبیا سبز خرد شده نیم کیلو
گوشت چرخ کرده 250 گرم
پیاز خرد شده نصف پیمانه
تخم مرغ 4 عدد
آب مرغ 2 پیمانه
سیر خرد شده یک حبه
رب گوجه فرنگی 2 قاشق سوپخوری
زردچوبه نصف قاشق مرباخوری
دارچین یک قاشق مرباخوری
نمک و فلفل به مقدار لازم
روغن 5 قاشق سوپخوری

دستور تهیه:

در این روش پس از گذراندن مراحل قبل یعنی شستن و خرد کردن لوبیا سبزها، باید آن‌ها را داخل آب مرغ بپزید.
در همین زمان که لوبیا سبزها در حال پخت هستند، در تابه ای مناسب مقداری روغن ریخته و پیازهای خرد شده را داخل آن ریخته و اجازه دهید سبک و طلایی شوند.
حالا گوشت چرخ کرده، نمک، فلفل و سیر را به پیاز اضافه کنید و خوب تفت دهید تا رنگ گوشت برگردد.
پس از آن رب گوجه فرنگی و پس از چند دقیقه، زردچوبه و دارچین را هم اضافه کنید.
در آخرین مرحله، لوبیا سبزی را که حالا کاملا پخته و نرم شده به مواد قبلی اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مزه مواد کاملا به خورد هم برود.
در تابه ای جداگانه تخم مرغ‌ها را به صورت نیمرو بپزید و پس از اینکه مخلوط گوشت و لوبیا سبز را داخل دیس کشیدید، تخم مرغ‌ها را روی آن بگذارید و غذا را سرو کنید.
البته برای اضافه کردن تخم مرغ‌ها روش دیگری هم وجود دارد. می‌توانید مخلوط لوبیا سبز را داخل ظرفی نسوز ریخته و روی مواد را صاف کنید و تخم مرغ‌ها را بدون آنکه زرده آن‌ها آسیب ببیند به صورت منظم روی تمام مواد بشکنید. سپس درب ظرف را بگذارید و صبر کنید تا سفیده تخم مرغ‌ها کاملا خود را ببندد اما زرده سفت نشود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی