کلینیک تخصصی سرپایی بیماران کووید 19 در اسفراین راه اندازی شد


کلینیک تخصصی سرپایی بیماران کووید 19 در اسفراین راه اندازی شد

بجنورد_ ایرنا_ معاون درمان دانشکده علوم پزشکی اسفراین از راه اندازی کلینیک تخصصی سرپایی بیماران کووید19 در این شهرستان خبر داد و گفت: این اقدام با هدف کاهش بار اشغال تخت ها در موج پنجم کرونا انجام شده است.

دکتر عیسی توحیدی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به منظور حفظ تخت های بستری برای بیماران بدحال، مبتلایانی که حال عمومی بهتری دارند و برای دریافت داروهای تزریقی به این کلینیک تخصصی سرپایی هدایت می شوند.

وی با بیان اینکه با اوج مجدد کرونا در ۲ هفته اخیر، دستور العمل راه اندازی کلینیک تخصصی بستری موقت بیماران کووید-۱۹ تهیه شده و بیمارستان امام خمینی ( ره) شهرستان تمهیداتی برای بیمارانی که حال عمومی نسبتا مناسبی دارند به منظور ادامه روند دریافت داروهای تزریقی و استراحت در منزل ایجاد کرده است.

توحیدی دستورالعمل کلینیک تخصصی سرپایی را اقدامی هوشمندانه توصیف کرد و افزود: با اجرای این طرح بعد از گذشت یک یا ۲ روز از بستری بیمار مبتلا به کرونا با ارزیابی متخصصین داخلی و عفونی بیمارستان نسبت به ادامه درمان بیمار در بیمارستان یا منزل تصمیم گیری می شود و در صورت تایید ادامه درمان در منزل ، بیمار مرخص و درمان او از طریق کلینیک تخصصی ادامه پیدا می کند.

وی با اشاره به دستور وزیر بهداشت و همکاری خوب سازمان‌های بیمه‌گر، خاطرنشان کرد: تمامی داروهای تزریقی تجویز شده در بخش سرپایی تحت پوشش بیمه هستند و هزینه ای به مردم تحمیل نمی شود.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد از ۱۲ تیرماه در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت