صعود قدرتمند بیت کوین در یک روز!


قیمت ارزهای رمزنگاری شده از جمله بیت کوین روز دوشنبه به بیشترین سطح خود در هفته های اخیر رسید.

به گزارش سایت طلا،قیمت ارزهای رمزنگاری شده روز دوشنبه در حالی که فروشندگان استقراضی در پی یک هفته قوی این بازار را رها کردند و معامله گران امیدوار شدند تا نظرات مثبت سرمایه گذاران با نفوذ احتمالاً نشان دهنده چرخش تمایل بازار شکننده باشد، به بیشترین سطح خود در هفته های اخیر رسید.

در معاملات امروز بازار جهانی ارزهای مجازی قیمت بیت کوین در طول چند ساعت رشد 12 درصدی را به ثبت رساند و به 38 هزار و 735 دلار رسید. این قیمت نسبت به هفته پیش 21.8 درصد رشد داشته است.

با احتساب رشد امروز قیمت بیت کوین ارزش کل بازار آن به 726 میلیارد دلار رسید. در 24 ساعت گذشته همجنین 918 هزار بیت کوین به ارزش 35 میلیارد دلار در بازار جهانی جابه جا شده که نسبت به دیروز تقریبا دو برابر حجم خورده است. تعداد بیت کوین‌های جهان هم به 18 میلیون و 766 هزار و 956 عدد رسید.

صعود قدرتمند بیت کوین در یک روز!

اتریوم نیز 8.9 درصد بالا رفت و 2364 دلار در حال معامله است. باینانس کوین هم 6.7 درصد رشد قیمت داشت و هم اکنون 321 دلار خرید و فروش می‌شود. کاردانو 11.5 درصد و ریپل هم 10 درصد رشد قیمت داشتند و به ترتیب 1.37 دلار و 66 سنت در حال دست به دست شدن هستند.

دوج کوین پس از چندین روز توانست جایگاه هفتمین ارز بازار را پس گرفته و با نزدیک 14 درصد رشد هم‌اکنون 22 سنت در حال جابجا شدن است. ارزش کل بازار جهانی ارزهای مجازی هم 9.7 درصد رشد کرده و حالا به 1538 میلیارد دلار رسیده است.

در این بازار 97 میلیارد دلار هم پول جابجا شده و تعداد ارزهای مجازی جهان نیز به 11 هزار و 61 نوع رسیده است.

با توجه به رقم خوردن بهترین هفته بیت کوین طی تقریبا سه ماه گذشته، این افزایش قیمت موجب اعمال فشار به فروشندگان استقراضی شد.

فروش استقراضی عمل فروختن دارایی و سهامی است که از شخص ثالثی (معمولاً یک کارگزار) و با هدف خریدن مشابه همان دارایی در آینده جهت پس دادن آن به قرض دهنده، قرض گرفته می‌شود.

فروشندگان استقراضی امیدوارند که از کاهش قیمت آن سهام و دارایی پس از فروش و تا قبل از خرید مجدد آن سود کنند. از آنجایی که پس از کاهش قیمت بایستی بهای کمتری را هنگام خرید مجدد آن دارایی بپردازند.

هفته گذشته، ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت آمریکایی تسلا که به ارزهای رمزنگاری شده علاقمند است، اعلام کرد که این شرکت خودروسازی به محض پایین آمدن مصرف انرژی در استخراج بیت کوین، احتمالاً پذیرش این رمز ارز را از سر می گیرد.



صعود قدرتمند بیت کوین در یک روز!

آمازون بیت کوین را به عنوان یک شیوه پرداخت قبول می‌کند

از طرفی ،طبق گفته برخی منابع در آمازون، این شرکت بزرگ تجارت الکترونیک قصد دارد تا پایان 2021 بیت کوین را به عنوان یک شیوه پرداخت بپذیرد و احتمالاً زمینه را برای قبول نقل و انتقال‌های وسیعتر با ارزهای مجازی آماده کند.

طبق گزارشی که در روز یکشنبه منتشر شده، این تصمیم با دقت و پس از مباحثه‌های بسیار گرفته شده و بخش مهمی از مکانیسم آینده کسب و کار آمازون را تشکیل می دهد.

در حالیکه بیت کوین اولین قدم برای آمازون خواهد بود، مقامات اجرایی این شرکت تمایل دارند سایر ارزهای مجازی را هم در آینده به کسب و کار خود اضافه کنند.

آمازون علاوه بر قبول پرداخت با بیت کوین، به دنبال ایجاد ارز مجازی مخصوص به خود است و احتمالاً آن را در اوایل 2022 راه‌اندازی می‌کند.

گمانه‌پردازی در مورد ورود آمازون به بازار ارز های مجازی به دنبال اطلاعیه جدید این شرکت در مورد ارز دیجیتال و محصولات بلاک چین شدت گرفت. این شرکت قصد دارد افرادی را استخدام کند که به توسعه استراتژی ارز دیجیتال و محصولات مرتبط با آن کمک کنند. در این اطلاعیه آمده است این افراد باید تخصص بالایی در بلاک چین، ارزهای دیجیتال بانک مرکزی و در کل ارزهای مجازی داشته باشند.

این اولین تقاضای شغل در آمازون مبتنی بر ارزهای مجازی نیست. این شرکت بزرگ تجارت الکترونیک در ماه فوریه به دنبال مهندسان فنی می‌گشت تا به توسعه پلتفرم جدید پرداخت‌های دیجیتال آن کمک کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ سید علی موسوی بی قرار