23 اکیپ دامپزشکی بر ذبح قربانی‌های عید قربان در زنجان نظارت می‌کنند


23 اکیپ دامپزشکی بر ذبح قربانی‌های عید قربان در زنجان نظارت می‌کنند

زنجان - ایرنا - مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: 23 اکیپ‌ ثابت و سیار دامپزشکی این استان بر قربانی همه دام‌های نذری عید قربان نظارت خواهند کرد.

محمدباقر حاج کاظمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۳ اکیپ سیار و ۱۰ اکیپ ثابت دیگر نیز به صورت ثابت در روز عید قربان خدمات ویژه ای‌ ارایه خواهند کرد.
وی خاطرنشان کرد: اکیپ های ثابت و سیار شامل ۱۶ بازرس بهداشتی، پنج ناظر شرعی و ۱۰ دامپزشک از هشت صبح روز چهارشنبه هفته جاری بر ذبح دام های نذری در استان نظارت بهداشتی و شرعی خواهند کرد.
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: شهروندانی که خواهان قربانی کردن دام در روز عید قربان هستند می توانند با شماره ۱۵۱۲ دامپزشکی در همه شهرستان ها تماس بگیرند تا اکیپ های سیار برای ارایه خدمات به محل اعزام شوند.
حاج کاظمی تاکید کرد: شهروندان می توانند علاوه بر سامانه ۱۵۱۲ برای هماهنگی در خصوص ذبح دام نذری شماره ۳۵۲۲۳۳۴۲ دامپزشکی شهرستان ابهر، ۳۴۲۲۲۰۴۷ خدابنده، ۳۵۵۲۹۰۹۱ خرمدره، ۳۵۸۲۳۲۶۵ سلطانیه، ۳۶۷۲۲۳۰۷ ایجرود، ۳۲۸۲۴۴۰۹ طارم و شماره ۳۶۲۲۲۴۳۷ با دامپزشکی شهرستان ماهنشان تماس برقرار کنند.
وی ادامه داد: بروسلوز، هاری، سیاه زخم، سل و کیست هیداتید جزو بیماری های مشترک بین انسان و دام محسوب می شود که بیشتر از دام به انسان سرایت می کند.
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: کشتار دام های سبک و سنگین و خارج از کشتارگاه و نظارت ناظران بهداشتی یکی از راه های انتقال این بیماری به انسان است.
حاج کاظمی افزود: نظارت و فعالیت های دامپزشکی و تشدید نظارت در خصوص کشتار دام به منظور پیشگیری از شیوع این بیماری های مشترک بین انسان و دام انجام می شود.
به گزارش ایرنا، استان زنجان دارای ۲ کشتارگاه دام، چهار کشتارگاه طیور و چهار مرکز بسته بندی فرآورده های خام دامی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج