اعضای تیم واکنش سریع وزارت بهداشت از بیمارستان پاستور بم بازدید کردند


اعضای تیم واکنش سریع وزارت بهداشت از بیمارستان پاستور بم بازدید کردند

امروز 29 تیرماه دکترعلی ابرازه مشاور وزیر بهداشت در امور بیمارستان ها به اتفاق دکتر رضایی مدیرکل آموزش و ارتقاء سلامت وزارت بهداشت و از اعضای تیم واکنش سریع وزارت بهداشت با هدف ارزیابی دقیق اوضاع کرونا در منطقه شرق استان کرمان به بم سفر و از بیمارستان پاستور این شهر بازدید کردند.

به گزارش ایسنا، فرماندار بم در نشست با اعضای تیم واکنش سریع وزارت بهداشت گفت: بیمارستان پاستور بم به عنوان تنها بیمارستان دولتی این شهر جمعیتی بالغ بر ۵۰۰ هزار نفر را پوشش درمانی می دهد و با توجه به بحران کرونا در منطقه و میزان بستری بالای بیماران کووید۱۹ اگر خدمات بخش های دیگر این بیمارستان تعطیل و به بخش های بستری کرونا تبدیل شود، شرق استان کرمان دچار بحران خواهد شد.

"هادی شهسوارپور" اظهار کرد: مردم، اصناف و مجموعه ادارات در بم و شرق استان همکاری بسیار خوبی داشته اند و امیدواریم که شاهد تجمعات خانوادگی در روز عید قربان نباشیم تا بتوانیم از این پیک عبور کنیم.

وی افزود: تمامی ارگان های شهر از جمله بسیج و هلال احمر این آمادگی را دارند تا هرگونه امکانات و نیروی انسانی را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دهند تا زنجیره بیماری کرونا قطع شود.

در ادامه این نشست دکتر"مازیار اویسی" رییس دانشگاه علوم پزشکی بم گفت: مجموعه دانشگاه این ظرفیت را دارد به تعداد افراد بیشتری در منطقه واکسن تزریق کند.

وی همچنین خواستار اعتبار و تجهیزات ویژه در این شرایط بحرانی به بیمارستان بم شد و افزود: مجموعه ادارات و از جمله بسیج و هلال احمر همکاری خوبی با دانشگاه داشته اند و دانشگاه این آمادگی را دارد که آموزش های لازم را به نیروهای داوطلب این مجموعه ها ارائه دهد و یاری گر کادر درمان باشند.

دکتر"علی ابرازه" مشاور وزیر بهداشت در امور بیمارستان ها و از اعضای تیم واکنش سریع وزارت بهداشت نیز در این جلسه گفت: در شرایط بحران بایستی از ظرفیت بیمارستان های خصوصی نیز استفاده شود و بیماران غیر کرونایی به آنجا منتقل شوند.

وی ضمن تشکر از مدافعان سلامت و کادر بهداشت و درمان افزود: میزان مراجعات به بیمارستان پاستور زیاد است اما کادر درمان با صبر بالا و نظم بسیار خوب به تمامی مراجعین و بیماران خدمات درمانی ارائه میکند.

انتهای پیام


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعترافات تکان دهنده همسرکُش ها در مشهد ! + عکس 3 زن و مرد قاتل