معضل کمبود خوابگاه در دانشگاه فرهنگیان خوزستان


معضل کمبود خوابگاه در دانشگاه فرهنگیان خوزستان

رئیس دانشگاه فرهنگیان خوزستان گفت: اگر امسال آموزش حضوری شود، هزار دانشجو اکنون بدون خوابگاه هستند و اگر دانشجویان جدید نیز جذب شوند، حدود 2 هزار و 600 دانشجو، خوابگاه دانشجویی ندارند و برای مهر ماه با یک فاجعه روبرو هستیم و اگر به فکر نباشیم با معضل مواجه خواهیم شد.

حسن جرفی امروز (۲۷ تیر) در جلسه شورای آموزش و پرورش خوزستان که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: رسالت سنگین تامین معلم بر عهده دانشگاه فرهنگیان است و با توجه به ماموریت خاص که پیش از سال ۹۳ به نام مراکز تربیت معلم بوده و پس از آن به عنوان دانشگاه فرهنگیان ماموریت خود را ادامه داد، ما توانستیم از سال ۹۵ تاکنون، از حدود ۶۵۰ دانشجومعلم با ۶ مرکز در سطح استان اکنون به ۷ هزار دانشجو معلم و ۱۳ مرکز تربیت معلم در سطح استان، برسیم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: از نظر کمی و کیفی و جذب دانشجومعلم و راه اندازی مراکز تربیت معلم در سطح کشور جزو رتبه های اول تا سوم کشوری هستیم. در طی دو سال قبل مراکز مهارت آموزی را در ایذه، باغملک، دشت آزادگان، شادگان، شوش و اکنون نیز در خرمشهر راه اندازی کردیم و اکنون در حال آموزش دادن حدود ۱۱ هزار مهارت آموز هستیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان خوزستان با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان دانشگاهی مهم و استراتژیک است، گفت: تنها دانشگاهی که در کشور اشتغال مستقیم و رسمی دارد، دانشگاه فرهنگیان است. از همان ترم اول برای دانشجو حکم کارگزینی زده می شود و معافیت سربازی وجود دارد و البته چهار سال تحصیل، سابقه کار است و این نکات مثبت در هیچ دانشگاهی دیده نمی شود.

جرفی با بیان اینکه از سال ۹۵ تاکنون کمتر از هزار و ۵۰۰ دانشجو جذب نکردیم، تصریح کرد: برای امسال نیز حدود هزار و ۶۰۰ دانشجو را جذب خواهیم کرد. با توجه به شرایط کرونایی، حدود ۵ هزار دانشجومعلم پیوسته، ناپیوسته و مهارت آموز را جذب کردیم. اگر امسال آموزش حضوری شود، هزار دانشجو اکنون بدون خوابگاه هستند و اگر دانشجویان جدید نیز جذب شوند، حدود ۲ هزار و ۶۰۰ دانشجو، خوابگاه دانشجویی ندارند و برای مهر ماه با یک فاجعه روبرو هستیم و اگر به فکر نباشیم با معضل مواجه خواهیم شد.

وی گفت: طبق استاندارد باید در هر اتاق هشت دانشجو اسکان داده شود اما تا پیش از کرونا ۱۸ دانشجو در یک اتاق اسکان داده ایم. تقاضا دارم از ظرفیت خیرین برای ساخت خوابگاه استفاده شود.

وی ادامه داد: استان خوزستان حدود ۱۷ هزار معلم کمبود دارد و فرهنگیان بهترین مکان برای تامین نیرو است. اگر اینگونه پیش برویم تا سال ۱۴۰۳، کمبود معلم در خوزستان به کف خود خواهد رسید. اما انتظار داریم که به فکر دانشگاه فرهنگیان باشند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز معلم به خواهرزاده و برادرزاده 1401 + عکس نوشته و پروفایل