پروژه چهارخطه گردنه صلوات آباد سنندج ٨٥درصد پیشرفت دارد


پروژه چهارخطه گردنه صلوات آباد سنندج ٨٥درصد پیشرفت دارد

سنندج- ایرنا- سرپرست معاونت مهندسی وساخت اداره کل راه وشهرسازی کردستان گفت: ساخت چهار خطه گردنه صلوات‌آباد سنندج در حال اجرا است و این پروژه 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

صلاح فتحی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح احداث چهارخطه گردنه صلوات آباد به طول ۲۱کیلومتر در سه قطعه تعریف شده که قطعه اول آن۹.۲ کیلومتر، قطعه دوم آن ۵.۴ کیلومتر وقطعه سوم آن نیز ۶.۲ کیلومتر طول دارد.

وی افزود:۱۴ کیلومتر از پروژه به بهره برداری رسیده و هم اکنون زیربار ترافیک است وسه کیلومتر دیگر نیز به زودی آسفالت خواهد شد.

سرپرست معاونت مهندسی وساخت اداره کل راه وشهرسازی کردستان اعلام کرد: چهارکیلومتر از مسیرباقیمانده که امید می رود با تامین منابع اعتباری لازم بتوانیم در حداقل زمان ممکن پروژه را به بهره برداری برسانیم.

وی یادآور شد: برای اجرای این حجم از عملیات ۵۶۸ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و برای اتمام وبهره برداری از چهارخطه گردنه صلوات آباد ۴۰۰ میلیارد ریال (بدون احتساب تون‌لهای چهارگانه)اعتبار نیاز است.

استان کردستان حدود هشت هزار کیلومتر راه دارد که از این میزان ۶ هزار و ۱۰۰ کیلومتر آن راه روستایی و حدود یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر آن راه بین‌شهری شامل ۳۲۵ کیلومتر بزرگراه، ۸۸۸ کیلومتر اصلی و ۷۰۰ کیلومتر نیز فرعی و عریض است.

طول شبکه راه‌های استان هفت هزار و ۸۳۴ کیلومتر شامل ۶ هزار کیلومتر راه روستایی، ٢٢٦ کیلومتر بزرگراه، ٣٠٨ کیلومتر راه اصلی و یک هزار و ٣٠٠ کیلومتر راه فرعی است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی