آتش‌سوزی منطقه حفاظت‌شده هلن چهارمحال و بختیاری مهار شد


آتش‌سوزی منطقه حفاظت‌شده هلن چهارمحال و بختیاری مهار شد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: آتش‌سوزی در منطقه حفاظت‌شده هلن که از عصر روز یکشنبه شروع شده بود، با تلاش ماموران یگان حفاظت محیط‌زیست، جوامع محلی و دستگاه‌های همکار، در ساعت اولیه بامداد روز دوشنبه مهار شد.

شهرام احمدی روز دوشنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با اعزام کارشناسان به محل، شناسایی علت و برآورد خسارت آتش‌سوزی در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته وی، یک نفر از عشایر دامدار این منطقه نیز جان خود را از دست داد و چگونگی فوت این دامدار از سوی مراجع قانونی در دست بررسی است.

احمدی افزود: این آتش‌سوزی که روز گذشته شروع شده بود، پیش از سرایت آن به سایر بخش‌های جنگلی مهار شد.

به گزارش ایرنا، منطقه حفاظت شده هلن با ۴۰ هزار و ۲۳۱ هکتار وسعت پس از سبزکوه دومین منطقه حفاظت شده چهارمحال و بختیاری است، که درمحدوده شهرستان های اردل، لردگان و کیار با فاصله تقریبی ۱۱۰ کیلومتری از مرکز استان واقع شده است.

این منطقه در سال ۷۷ براساس تصمیم شورایعالی حفاظت محیط زیست مبنی بر حفاظت از ۱۰ درصد جنگل‌های کشور انتخاب و در سال ۷۸ مورد تصویب قرار گرفت و در سال ۱۳۸۹ از طریق اداره کل منابع طبیعی استان به اداره حفاظت محیط زیست استان چهارمحال وبختیاری تحویل داده شد.

بیش از ۳۰ هزار هکتار از این منطقه جنگل و مابقی به صورت مرتع است که پوشش گیاهی غالب این منطقه بلوط غرب، گز، بادام ، ارژن، گون، بنه، کلخونک، زالزالک، شکر تیغال، دافنه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها