تمام بافندگان قالی ساکن در شهرهای زیر 20 هزار نفر رایگان بیمه می‌شوند


تمام بافندگان قالی ساکن در شهرهای زیر 20 هزار نفر رایگان بیمه می‌شوند

زاهدان- ایرنا- معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: تمامی قالیبافان و شاغلان در حرفه‌های مرتبط با حداقل سن 18 سال و حداکثر سن 50 سال، ساکن در روستاها و شهرهای کمتر از 20 هزار نفر جمعیت به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

محمد رفیع سلطانزاده روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: براساس انعقاد تفاهم‌نامه بین مرکز ملی فرش ایران و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، تمامی قالیبافان و شاغلان در حرفه‌های مرتبط به طور رایگان زیر پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: متقاضیان جهت عضویت و استفاده از مزایای صندوق در شهرستان‌ها به نمایندگی‌ها و ادارات صنعت، معدن و تجارت و در مرکز سیستان و بلوچستان به واحد امور فرش به نشانی زاهدان، خیابان دانشگاه نرسیده به پمپ بنزین به سازمان صنعت، معدن و تجارت مراجعه کنند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در سال گذشته تعداد ۱۸۸ متقاضی استفاده از بیمه به مرکز ملی فرش ایران معرفی شده‌اند.

به گزارش ایرنا فرش سیستان قدمتی چندین هزار ساله دارد و در استان سیستان و بلوچستان بشترین بافنده‌ها در منطقه سیستان مشغول به فعالیت هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی