خراسان رضوی قهرمان دوومیدانی دختران نوجوان کشور شد


خراسان رضوی قهرمان دوومیدانی دختران نوجوان کشور شد

شهرکرد - ایرنا - رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی نوجوانان کشور در بخش دختران روز شنبه با قهرمانی تیم خراسان رضوی در شهرکرد به پایان رسید.

به گزارش ایرنا، مسابقات دوومیدانی قهرمانی دختران نوجوان کشور از ۱۸ تیر به میزبانی چهارمحال و بختیاری آغاز شد که پس از ۲ روز رقابت، ورزشکاران تیم خراسان رضوی توانستند با کسب پنج نشان طلا، چهار نقره و ۲ برنز عنوان قهرمانی این دوره از رقابت‌ها را از آن خود کنند.

دختران دومیدانی‌کار تهران نیز با سه نشان طلا، سه نقره و سه برنز بر سکوی نایب‌ قهرمانی ایستادند و تیم البرز با سه طلا و یک نقره جایگاه سومی رقابت‌های دوومیدانی نوجوانان کشور را به دست آورد.

در جریان این مسابقات، ۲ حدنصاب ملی در مواد ۱۰۰ متر مانع و پیاده‌روی پنج هزار متر نیز شکسته شد.

آژین قادری ورزشکار استان کردستان رکورد ملی ۱۰۰ متر مانع را ۱۵ صدم ثانیه جابه‌جا کرد و صبا فرمان‌پور از همدان نیز توانست با ثبت رکورد ۳۰:۱۵.۱۴ دقیقه، حدنصاب ملی پنج هزار متر پیاده‌روی را به مدت ۲:۲۹.۴۴ دقیقه در این رده سنی بهبود بخشد.

همچنین در مسابقات دوومیدانی قهرمانی نوجوانان کشور و انتخابی تیم ملی اعزامی به رقابت‌های آسیایی کویت که با حضور ۱۸۶ دختر دوومیدانی کار در ورزشگاه شهدای دانش‌آموز شهرکرد و زمین پرتاب‌های شلمزار برگزار شد در ماده ۱۰۰ متر مانع پس از کسب رکورد توسط آژین‌ قادری، یاسمین‌ نعیمی‌راد از خراسان رضوی و محدثه مرادی از آذربایجان دوم و سوم‌ شدند.

پس از شکست رکورد پیاده‌روی پنج هزار متر توسط صبا فرمان پور، نسا نجاری‌ از همدان و سیما هراتی توانستند پس از وی در جایگاه‌های دوم و سوم این ماده ورزشی‌ قرار گیرند.

یسنا بهمردی‌ از تهران در ماده پرش‌ با نیزه رکورد ۲ متر و ۹۰ سانتی‌متر را از خود به جای گذاشت و به نشان طلا دست یافت، شیرین‌ بطحایی‌ از گیلان‌ دوم شد و ستایش‌ محمدپور از تهران‌ به مقام سوم رسید.

در ماده‌ ۱۰۰ متر، ملینا اسماعیلی‌ از البرز با رکورد ۱۲.۳۸ ثانیه، نشان طلا گرفت. مینا شافعی‌ و فرشته کافی‌ مقدم ورزشکاران‌ خراسان‌ رضوی‌ نیز ۲ نشان نقره و برنز این ماده را از آن خود کردند.

یاسمین اصغری دیگر ورزشکار خراسان رضوی در مسابقات ماده ۸۰۰ متر با ثبت رکورد ۲:۳۱.۸۴دقیقه توانست مقام نخست را از آن خود کند، مهدیه زارعی از فارس و آیدا نارویی از سیستان و بلوچستان در این ماده ورزشی به مقام‌های دوم و سوم رسیدند.

در ماده پرش سه‌گام، عنوان قهرمانی به زهرا حفظی از یزد رسید. حفظی در این ماده رکورد ۱۱ متر و ۸۶ سانتی‌متر را ثبت کرد، سلما سلطانی از گلستان و نسا مرادی از کرمانشاه در جایگاه‌های دوم و سوم این ماده قرار گرفتند.

بیتا فکری ورزشکار تیم دوومیدانی تهران با رکورد ۵۶ متر و ۳۶ سانتی‌متر عنوان نخست پرتاب چکش را در این رقابت‌ها به دست آورد. ملیکا نوروزی از ‌البرز دوم شد و محدیث مینایی پور از گیلان مقام سوم را از آن خود کرد.

مقام نخست پرتاب دیسک به ورزشکار میزبان تعلق گرفت و مهشید عادل در این ماده دیسک را ۳۹ متر و ۵۸ متر پرتاب کرد و نشان طلا را بر گردن آویخت، ناره قاراخانی از ‌اصفهان و ستایش مرادی از کرمانشاه نیز دوم و سوم شدند.

غزل گمار در ماده ۴۰۰متر با رکورد ۱:۰۱.۲۴دقیقه یک نشان طلا برای تیم کرمانشاه به دست آورد، مینا ناصری از خراسان رضوی و روژبین جهانی از آذربایجان غربی نیز پس از وی بر سکوهای دوم و سوم این ماده ورزشی ایستادند.

قهرمانی زهرا حفظی در رقابت ماده پرش طول با رکورد پنج‌متر و ۴۹ سانتی‌متر، تیم یزد را صاحبت دومین نشان طلا کرد و ثنا مرادی از کرمانشاه و سلما سلطانی از گلستان به نشان‌های نقره و برنز پرش طول دست یافتند.

رقابت‌ها در ماده پرتاب وزنه با قهرمانی الهه علیزاده از ایلام به پایان رسید، علیزاده در این ماده رکورد ۱۳ متر و ۲۶ سانتی‌متر را به ثبت رساند، بهاره واحدی از گلستان به مقام دوم رسید و نرجس بهروزی از بوشهر عنوان سومی را از آن خود کرد.

در پرش ارتفاع، عاطفه سرافراز از یزد با رکورد یک متر و ۵۸ سانتی‌متر قهرمان شد، نشان‌های نقره و برنز این ماده را نیز کیانا کرمی‌وفا و ستایش شهامت منش از تیم تهران به دست آوردند.

ملینا اسماعیلی البرز در ماده ۲۰۰متر رکورد ۲۵.۹۹ثانیه را ثبت کرد تا نشان طلا را از آن خود کند، مینا شافعی با تصاحب مقام دوم یک نشان نقره بر مجموع نشان‌های تیم خراسان رضوی افزود و ثمین جعفر زاده از آذربایجان شرقی نیز به نشان برنز رسید.

در ماده هفتگانه صبا خراسانی از تهران با امتیاز سه هزار و ۹۱۷ به مقام نخست رسید، الناز موسایی دیگر ورزشکار تهرانی نایب‌قهرمان شد و دنیا انتظاری از گیلان در جایگاه سوم ایستاد.

یاسمن نعیمی‌راد در ماده ۴۰۰متر مانع موفق شد با رکورد ۱:۰۷۵۸دقیقه زودتر از دیگران به خط پایان برسد و اول شود، آوا چهارتنگی از خوزستان و فائزه آل‌حسن از خراسان رضوی نیز مقام‌های دوم و سوم این ماده را از آن خود کردند.

در رقابت رله امدادی تیم خراسان با ۲:۲۸.۳۰دقیقه اول شد، تیم تهران و کرمانشاه نیز به جایگاه‌های دوم و سوم این ماده ورزشی دست یافتند.

مژده وزیری از خراسان رضوی در رقابت ماده۱۵۰۰متر با رکورد ۵:۲۶.۸۹ دقیقه یک نشان طلای دیگر را برای تیمش به دست آورد، رزیتا بخشی از چهارمحال و بختیاری نیز نقره‌ای شد و پریماه رسولی از هرمزگان عنوان سوم را به دست آورد.

دیگر نشان طلای تیم خراسان رضوی را ستایش امینی یزدی با رکورد ۸:۳۱.۸۱ دقیقه در ماده ۲ هزار متر مانع کسب کرد، کیمیا محمدی از ‌لرستان و فائزه عابدی‌نژاد از قم در این ماده به مقام‌های دوم و سوم بسنده کردند.

در ماده پرتاب نیزه، مانا حسینی با رکورد ۳۵ متر و ۳ صدم سانتی‌متر به مقام قهرمانی رسید، بهار واحدی از ‌گلستان در این ماده ورزشی با قرار گرفتن در جایگاه دوم نشان نقره گرفت و حنانه جدید از اردبیل نیز نشان برنز را بر گردن آویخت.

مقام نخست ماده سه هزار متر را کوثر قاسمی از کرمانشاه با رکورد ۱۱:۳۶.۴۹ دقیقه به دست آورد و نرگس نیک‌روش و فائزه قربانیان از سمنان دوم و سوم شدند.

به گزارش ایرنا، در رقابت‌های دوومیدانی نوجوانان کشور و انتخابی تیم ملی اعزامی به مسابقات آسیایی کویت که روزهای ۱۵ و ۱۶ تیر در بخش پسران به میزبانی چهارمحال و بختیاری برگزار شد، تیم‌های کردستان، گلستان و یزد به عناوین برتر دست یافتند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

معرفی بهترین خودروهای تاریخ کشور آلمان