8 هزار میلیارد ریال امسال برای طرح‌های گازرسانی هرمزگان مصوب شد


8 هزار میلیارد ریال امسال برای طرح‌های گازرسانی هرمزگان مصوب شد

بندرعباس- ایرنا- استاندار هرمزگان با بیان اینکه در دولت دوازدهم جهش خوبی در حوزه گازرسانی به مناطق مختلف استان صورت گرفته است، گفت: امسال بیش از هشت هزار میلیارد ریال بودجه سرمایه ای برای اجرای طرح‌های گازرسانی در این استان مصوب شده است.

فریدون همتی عصر پنجشنبه در حاشیه آیین بهره برداری از طرح گازرسانی به شهر رودان افزود: در سال گذشته نیز بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال معادل ۸۵ درصد بودجه مصوب برای گازرسانی به مناطق مختلف هرمزگان جذب شد.

وی ابرازداشت: تاکنون عملیات گازرسانی به هشت شهر و ۴۳ روستای هرمزگان به طور کامل انجام شده است و نزدیک به ۱۰ هزار خانوار روستایی و بیش از ۱۲۸ هزار خانوار شهری استان از نعمت گاز طبیعی بهره مند شده‌اند.

استاندار هرمزگان اظهارداشت: طراحی و پیمان سپاری شبکه داخلی گاز شهرهای میناب، سیریک و جاسک نیز باید با اولویت و به سرعت انجام شود که به موازات راه اندازی خط انتقال اصلی، بتوان بخش زیادی از این مناطق را زیرپوشش قرار داد.

همتی همچنین با اشاره به ظرفیت اشتغال یک هزار نفری ایجاد شده با عملیات گازرسانی به مناطق مختلف هرمزگان گفت: تربیت نیروهای متخصص برای اجرای شبکه داخلی گاز خانگی می‌تواند ظرفیت خوبی در خصوص اشتغال ایجاد کند که واحدهای فنی و حرفه ای باید به این موضوع ورود کنند.

وی یادآورشد: با رایزنی انجام شده و حمایت دولت، تسهیلات ۱۰۰ میلیون ریالی برای ۵۰ هزار نفر از خانوارهای هرمزگانی متقاضی اجرای شبکه داخلی گاز خانگی اعطا می‌شود.

نماینده عالی دولت همچنین به اجرای طرح گازرسانی به شهر رودان اشاره کرد و گفت: فرآیند برگزاری مناقصه و تعیین پیمانکار طرح گازرسانی به شهر رودان از اوایل سال ۹۸ آغاز شد و با تلاش شبانه روزی مجموعه شرکت گاز این طرح امروز هفدهم تیرماه به بهره برداری رسید.

همتی با بیان اینکه با افتتاح این طرح، شهر رودان به صورت کامل تحت پوشش شبکه گازرسانی قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: گازرسانی به ۱۰۴ روستا و یک شهر دیگر در شهرستان رودان در دستورکار است.

وی با بیان اینکه ۱۸۰کیلومتر خطوط تغذیه و شبکه توزیع در این طرح گازرسانی اجرا شده است، افزود: برای اجرای این طرح ۴۶۰میلیارد ریال از محل اعتبارات بند (ق) بودجه هزینه شده است و نزدیک به ۱۰ هزارخانوار در شهر رودان از نعمت گاز طبیعی بهره مند شدند.

افتتاح سه طرح خدماتی و زیربنایی با هزینه یک هزار و ۱۴۴ میلیارد ریال و بازدید از ۲ طرح صنعتی و کشاورزی شهرستان رودان از جمله برنامه‌های استاندار هرمزگان در سفر به شهرستان رودان است.

شهرستان رودان در ۹۰ کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی