سفیر جدید ایران با ملکه بریتانیا دیدار کرد + فیلم


سفیر جدید ایران با ملکه بریتانیا دیدار کرد + فیلم

پارسینه: محسن بهاروند سفیر جمهوری اسلامی ایران در بریتانیا روز سه شنبه پانزدهم تیر ماه با حضور در کاخ باکینگهام استوار نامه خود را به رئیس دولت این کشور، ملکه الیزابت دوم تحویل...

سفیر جدید ایران با ملکه بریتانیا دیدار کرد + فیلم

پیش از این آقای بهاروند با حضور در وزارت خارجه این کشور رونوشت استوارنامه خود را به مقامات این وزارتخانه تحویل داده بود.

تقدیم استوارنامه سفرا به رؤسای دولت میزبان از جمله اقدامات اولیه سفرای جدید الورود است. در برخی از کشورها، تسلیم استوارنامه با تشریفات خاص و سنتی این کشور ها انجام می پذیرد. بر خلاف اغلب کشورها که روسای جمهور ریاست دولت را بر عهده دارند، در بریتانیا بر اساس قانون، پادشاه و یا ملکه ریاست دولت را عهده‌دار است و سفرای همه کشورها در آغاز مأموریت استوارنامه خود را به وی تسلیم می کنند.

بهاروند پیش از دیدار با ملکه به ایرنا گفت: ما با انگلیس روابطی چندگانه داریم . بخشی از آن روابط دوجانبه است که سعی می کنیم این روابط را به شکل منطقی مدیریت و در فضایی واقع گرایانه مدیریت شود.

وی افزود: سعی خواهیم کرد در مواردی که اختلاف نظر داریم ، آن را از طریق گفت و گو حل و فصل کنیم و در فضای احترام متقابل و برابر و با حفظ مصالح سیاسی و حاکمیت کشور، سعی می کنیم برای آن راه حل مناسب بیابیم.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

اعلام نتایج رسمی انتخابات آفریقای جنوبی