دبیرخانه شهرملی شیشه و آبگینه در ورامین راه‌اندازی شد


دبیرخانه شهرملی شیشه و آبگینه در ورامین راه‌اندازی شد

تهران- ایرنا- رئیس دفتر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ورامین گفت: دبیرخانه دائمی شهر ملی شیشه و آبگینه پس از ثبت ورامین به عنوان شهر ملی آبگینه کشور در این شهرستان راه‌اندازی شد.

ژیلا خدادادی روز سه‌شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: شهرستان ورامین با داشتن حدود صد کارگاه تولید شیشه و آبگینه و فعالیت حدود ۶ هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم ۷۰ درصد از مصنوعات شیشه‌ای کشور را تولید و به بازار عرضه می‌کند.

وی افزود: هنرمندان شیشه‌گر شهرستان ورامین، با برخورداری از علم روز و با استفاده از تجارب اساتید فن، با کیفیت‌ترین محصولات شیشه‌ای را تولید می‌کنند از این رو، بسیاری از این محصولات به صورت مستقیم و غیرمستقیم از شهرستان به کشورهای حاشیه خلیج فارس و برخی از کشورهای اروپایی صادر می‌شود.

رئیس دفتر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ورامین افزود: واحدهای شیشه‌گری ورامین از تکنیک‌هایی نظیر شیشه فوتی دست‌ساز، استین گلاس، قالبی، شیشه موزائیکی و هزارگل، تراش شیشه، نقاشی روی شیشه، مات کاری، خانه‌بندی، هم‌جوشی شیشه و میناکاری در تولید محصولات خود استفاده می‌کنند.

وی میزان صادرات شیشه از شهرستان ورامین را در سال گذشته ۵ میلون دلار اعلام کرد

خدادادی اظهار داشت: صنعت شیشه شهرستان ورامین، به دلیل استفاده از پسماندهای شیشه، از صنایع سبز محسوب شده و این امر نقش مهمی در حفاظت از محیط زیست ایفا می‌کند.

دبیرخانه شهرملی شیشه و آبگینه در ورامین راه‌اندازی شد


وی تصریح کرد: باتوجه به ظرفیت‌های موجود در ورامین در حوزه تولید شیشه و آبگینه، در ۲۲ دی سال گذشته و در مراسمی که با حضور وزیر میراث فرهنگی، محسنی بندپی استاندار تهران، و دیگر مسوولان در مجموعه فرهنگی کاخ نیاوران برگزار شد، ورامین به عنوان شهر ملی آبگینه ثبت و لوح آن به شهرستان اهدا شد.

وی با اشاره به راه‌اندازی دبیرخانه دائمی شیشه و آبگینه درشهرستان ورامین گفت: هدف از راه‌اندازی این دبیرخانه، استانداردسازی محصولات تولیدی، بالا بردن سطح کمی و کیفی محصولات، برند سازی،ساخت المان شهری با موضوعیت شیشه و آبگینه، بسته‌بندی تجاری و مشتری پسند و رفع مشکلات تولیدکنندگان شیشه و آبگینه می‌باشد.

دبیرخانه شهرملی شیشه و آبگینه در ورامین راه‌اندازی شد


رئیس دفتر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ورامین اظهار داشت: در جلسه‌ای که با حضور فرماندار به عنوان دبیر دبیرخانه دائمی شیشه و آبگینه، شهردار ورامین، رئیس شورای اسلامی شهر و معاون فرماندار در محل فرمانداری برگزار شد، فعالیت رسمی دبیرخانه شیشه و وآبگینه آغاز شد.

وی تصریح کرد: مشکلات حوزه شیشه‌گران، پیشنهادات، طرح‌ها و راه‌کارهای توسعه صنعت شیشه‌گری ورامین در جلسات تخصصی که به صورت مستمر تشکیل می‌شود بررسی شده و خروجی آن جلسات به منظور طرح در دبیرخانه دائمی ثبت خواهدشد.

ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمیعت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع است.



روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


غوغای چهره آدم و حوا با هوش مصنوعی در جهان/ شباهت حوا به تیلور سوئیفت ! + عکس ها