شورای مدیریت آموزش عالی هرمزگان به اختیار بیشتر نیاز دارد


شورای مدیریت آموزش عالی هرمزگان به اختیار بیشتر نیاز دارد

بندرعباس - ایرنا - دبیر و مسوول دبیرخانه شورای مدیریت آموزش عالی هرمزگان گفت: این شورای برای اجرایی کردن تصمیم‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی که انجام می‌دهد به اختیارها و ضمانت‌های اجرایی محکم‌تری نیاز دارد.

محمدرضا بهبودی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: وزارت علوم برای رفع این مسائل اعلام کرده که کارهایی انجام می‌دهد، اما به طور معمول در پایان زمان فعالیت دولت‌ها از میزان تحرک کاسته می‌شود که امیدواریم در این خصوص اینگونه نشود.

دبیر و مسوول دبیرخانه شورای مدیریت آموزش عالی هرمزگان ادامه داد: همچنان پایتخت در تصمیم گیری جایگاه اصلی را دارد و تا دانشگاه‌ها و آموزش عالی وابسته به این شورا نشود نمی‌توان ان نقشی که برای ارتقاء مناطق لازم است را ایفا کرد.

بهبودی اضافه کرد: نامه‌هایی که از طرف وزارت علوم به استان‌ها ارسال می‌شود نیز باید صریح، روشن و خالی از ابهام باشد تا مشخص شود مقصود چیست و دانشگاه‌ها چه اقدامی را بایستی انجام دهند و این اقدام ناظر به ماموریت ملی یا منطقه‌ای است.

وی افزود: سعی داریم از ظرفیت‌های همدیگر برای ارتقاء کیفیت آموزش و پژوهش و توسعه استان مبتنی بر نیازهای امروز و آینده استفاده کنیم و در همین راستا برای فراهم کردن زمینه‌های لازم تلاش شده است.

وی خاطر نشان کرد: برای این منظور تصمیم‌هایی که توسط شوراهای مدریت آموزش عالی استان‌ها گرفته می شود باید دارای ضمانت اجرایی باشد تا دانشگاه‌ها خود را ملزم به رعایت آن‌ها بدانند اما الان از این نظر ضعف داریم.

دبیر و مسوول دبیرخانه شورای مدیریت آموزش عالی هرمزگان ادامه داد: آمار و اطلاعات پایه برنامه ریزی و تصمیم گیری است و در حال حاضر با توجه به مساله اشاره شده دانشگاه‌ها می‌توانند این را دریغ کنند که امیدواریم این ضعف از سوی وزارت علوم جبران شود.

بهبودی اشاره کرد: مساله دیگر تغییر آیین نامه ارتقاء توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی است، نوشتن یک آیین نامه ارتقاء برای همه دانشگاه‌های کشور چاره کار نیست زیرا شرایط هر دانشگاه با دانشگاه دیگر و حتی رشته‌ای با رشته دیگر متفاوت است.

معاون آموزشی دانشگاه هرمزگان هم روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شورای مدیریت آموزش عالی هرمزگان نوپا و برحسب ظاهر شورای برنامه ریزی است اما قدرت اجرایی لازم را برای برنامه ریزی جهت ایجاد رشته و ساماندهی رشته‌ها ندارد.

محمدرضا سمتی ادامه داد: این شورا برای آنکه بتواند برناه های خود را اجرایی کند به قدرت اجرایی نیاز دارد و باید منتظر ماند تا سیاست‌های دولت آینده در بخش آموزش عالی مشخص شود و دید چه برنامه‌ای برای این شوراها در استان‌ها دارد.

براساس اطلاعات دفتر نظارت و ارزیابی وزارت علوم در دانشگاه هرمزگان پنج هزار و ۶۵۰ دانشجو در دانشگاه هرمزگان، ۱۱ هزار و ۴۸۳ دانشجو در دانشگاه پیام نور، ۶۴۹ دانشجو در مرمز آموزش غیر انتفاعی، ۲ هزار و ۴۰۹ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای بندرعباس و ۶ هزار و ۲۸۲ دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس مشغول به تحصیل هستند.

دفتر نظارت و ارزیابی وزارت علوم در دانشگاه هرمزگان به دلیل همکاری پایین دانشگاه‌ها اطلاعات کاملی در خصوص تعداد دانشجویان در این استان ندارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ وقتی فرامرز قریبیان و زن جوانش مهمانی به خونه گوگوش رفتند!